lördag 18 juli 2009

Danska pärlor och små grodor

Hej på er!

Är nyligen hemkommen från en tripp till härliga Själland med med min syster med familj. En resa som innehöll alla nödvändiga ingredienser som sol, härlig sandstrand, loppis,att plocka stenar på stranden och shopping i mysiga butiker i Köpenhamn och Helsingör. Jag är mycket nöjd!

Bilder från mysiga Tisvilde








Att plocka stenar på stranden med söta lilla systerdottern A var helt klart en av höjdpunkterna. Hon har varit så förtjust i alla stenar som ligger i fönstren på min veranda och nu fick hon plocka egna stenar att ta med sig hem. Mjölkflaskan förälskade jag mig i på en loppis hemma i en dansk dams garage. Lägg märke till texten. Så charmig tycker jag!







Mitt bästa shoppingfynd var annars den här söta Lisbeth Dahl- grodan, som jag köpte till ett kraftigt nedsatt pris. Ett riktigt fynd! Den ska få pryda sin plats i vårt kommande barns lilla hörna i sovrummet.



En groda passar faktiskt väldigt bra där, eftersom en liten hoppande groda är precis vad det känns som det bor i min mage just nu:)Det är stor aktivitet där inne.

Imorgon åker vi till Hälsingland! Har längtat så efter skogarna, sjöarna och.... loppisarna där;)

Ha en fin vecka! Kram!

4 kommentarer:

Lisas torp sa...

Vilken jättefin mjölkflaska och grodan var så söt!

Ha det gott i Hälsingland! Tala om kontraster!:)
Kram
Lisa

Hannas hus sa...

åh vad mysigt när det börjar sprattla i magen!!!! Danmark ÄR vackert! och fina fynd! Vi ses nästa vecka. Njut av lugnet i norr nu! Kramiz

Linda sa...

Vilka fina stränder och vilken ursöt groda! Ja, visst är det lite tokigt men samtidigt mysigt att det rör på sig i magen - en väldigt speciell känsla. Ha det så fint på resten av semestern!

Stor kram/Linda

Unknown sa...

Hej en märklig fråga: kan jag få köpa grodan om du har den kvar? Min idag 2,5 åriga dotter har en likadan som älsklings gosedjur. o då menar jag Verkligen älsklings, sin givna plats alltid under armen är den ständigt me i sängen, vid matbordet, toan, i vagnen, i lekparken, gungan, ruschkanan, dagmamman, sandlådan, promenaden ja överallt e "glodan" me. Men hennes hittade jag på en loppis i Stockholm o letar nu efter en likandan som ev kommer avlösa lite då vår e otroligt sliten, skruttig, lite trasig här o där, o trots ett par kidnappnings tvättar från smutsmörkgrå till inte riktigt ren. Så vi vill gärna ha en som backup när vår ger upp eller om den skulle komma bort. Du får gärna höra av det till mej på 0733337719 sarah.jarredal@gmail.com Mvh Sarah Järredal