fredag 31 oktober 2008

Sagolikt

Hejsan mina pumpkins!
Hoppas ni har njutit av allhelgonahelgen och att den gett en stund av vila, återhämtning och eftertanke. Jag har nu haft haft höstlov i ett par dagar och har varvat omdömesskrivande och lektionsplaneringar med promenad i skogen,lövräfsning, fika med kompisar, loppisrundor, bloggläsande, mysig tid med semesterledig sambo och att bara vara hemma och ha det gott. Det har gått väldigt bra faktiskt! Jag känner mig utvilad. Längtar nästan lite efter mina små elever. Det gör jag alltid i slutet av loven:) Men det måste ju trots allt var ett tecken på att mitt yrkesval är helt rätt!

Häromdagen tog jag en promenad till skogen för att hämta lite mossa, som jag skulle göra små arrangemang av. Ute i skogen möttes jag av den här trollska miljön och sagoälskaren i mig tog överhanden...



När jag ser dimma över en äng tänker jag alltid på dansande älvor. Dimman i kombination med den vackra mossan och höstfärgerna, fick min skog plötsligt att få något John Bauerskt över sig. Sagoinspirationen började nu smyga sig på mig, för att senare blommade ut för fullt på den lokala handelsträdgården. Orsaken var de här små söta tingersterna, de precis fått in...

Jag kom på att de skulle vara så vackra ihop med min gröna, sammets- lena mossa. Och genast fick jag en bild av en prinsessa som blivit bortrövad av troll och tappat sin fina brosch i mossan... Märks det att barnboksförfattare är något jag gärna skulle vilja vara?






Nu pryder de här små krukorna min trädgård.

Det blev även lite sagolik stämning inne... Min lilla prinsesskrona har jag alltid på soffbordet.

>


En kram från mig till alla där ute, som precis som jag, har fantasin i behåll:)






17 kommentarer:

Smultronstället sa...

Vilka härliga miljöer och bilder! Visst är det mysigt att ha med ig kameran och få fånga en stämning som när det är ett helt annat väder också känns annorlunda.=)

Hannas hus sa...

Härliga höstbilder och fina arrangemang. Skulle också behöva nåt på trappen, den står tom och tråkig! Back to work imorn men jag har hunnit jobba undan en del, rättat engelskprov m.m., känns skönt! Nu ska vi iväg och äta på restaurang med M föräldrar. see you! Hallweenlyktan är i poslin förresten! Skulle gärna ha mer Halowwenpyssel, tycker det är så mysigt, fick nästan "första advent-känsla" igår!

Linda sa...

Vilka fina bilder! Det kan verkligen vara sådär trollskt ute nu på hösten.

Tack för dina kommentarer på min blogg! Det är verkligen kul att vi kan följa varndras liv lite bättre nu (tack Internet;-)). Jag har inte börjat jobba igen efter höstlovet, utan nu är det föräldraledighet med spänd förväntan som gäller! Ha det bra, vännen! Kram/Linda

Lilla Eken sa...

Vilka fantastiska naturbilder, man blir alldeles varm i kroppen...
Och vilka små söta älvsmycken du hittat! Får nästan en känsla av att en god fe vakar över huset ditt och ser till att allt är bra...
Ha en fin vecka/I.

Designe sa...

Åh, du verkar ha haft en härlig vecka! Vilka underbara bilder med härliga omgivningar och fint pyssel! Verkligen trolskt där i skogen! Kram :)

Anonym sa...

Åh vilka härliga och vackra bilder! Det är så underbart att gå i skogen den här årstiden : ) Vilka söta arrangemang du gjort av mossan.

Hoppas du har en bra vecka!
Kram Maria

"M" sa...

Vilka otroligt fina bilder du visar...krukorna med mossa...jättefint

Lallis - liv och leverne sa...

Det är så fina bilder att jag blir mållös! Kram Lallis

Drömmar och verklighet sa...

Vilka härliga bilder du har tagit. Otroliga
Ha en trevlig helg//Carina

Rosengårdens Inredning sa...

Hej!
Vilka fina bilder du visar...
Skogen är ju som en riktig skatt vid denna tiden på året när man har extra mycket pysselbehov...

Ha det gott/ Kram Malin

Nettan sa...

Vilka underbart vackra bilder..förstår att de satte igån kreativiteten! Jättefina arrangemang!!
Kram Nettan

Sjöboden sa...

Verkligen sagolikt! Måste varit underbart att ströva där....

Kram C

MiaMaria sa...

Vackert!
Lycka till inne hos mig!
MiaMaria

timelesshome annika sa...

vad fint du gjort med växterna. Jag hinner knappt hälsa på hos alla ,men jag blir glad när någon lämnar kommenta för då kommer jag på besök. Ha en bra dag.
Kram Annika

Lilla Eken sa...

Hejsan!
Vad roligt att du vill vara med i min utlottning. Jag håller tummarna för dig. :-)
/I.

Himlarum sa...

Åh, vilka stämningsfulla bilder!!!

Kram
Ann-Helen

Millas hem sa...

Sådana bilder du tagit!!
Helt magiska!
Ja, verkligen riktiga sagobilder!
Kram C