tisdag 23 juni 2009

Målarkludd bland pioner

Hej mina kära!

Idag har jag njutit av det underbara sommarvädret med penseln i hand. Stolar och bord som de förra ägarna av huset lämnade kvar, har nu blivit vita.



I bakgrunden skymtar mina ljuvliga vita pioner.


Älskar denna piontid vi nu befinner oss i. Men underbart är ju tyvärr kort, alldeles för kort...


Äntligen har vi fått tag på en trädgårdgrupp i rätt stil! Jag har ända sedan vi köpte huset drömt om en riktig gammaldags "berså-grupp" och förra veckan hittade jag den, på utförsäljning! Helt perfekt! De vitmålade gamla möblerna, går nu dessutom väldigt bra att kombinera med den här.


Njuter av mina pioner som sagt...


En annan sak som jag tycker mycket om, är de underbara teckningarna och sångerna till Majas alfabet. Jag har köpt skivan till min lilla systerdotter på två år, som nu är på Blekingesemester. Gissa om vi ska sjunga sångerna i sommar:) Det som är extra roligt är att hon just nu är otroligt intresserad av bokstäver. Det passar ju väldigt bra!

P som i pion...


Kramar från mig!

2 kommentarer:

På andra sidan väggen sa...

Grattis till lilla pyret! Det ska bli spännande att få se vad det blir fram i november. Hur har du det med jobb nu när vikariatet är slut? Vilken fin present du fick när du slutade! Dina kollegor känner dig tydligen väldigt väl :)Så du har också kommit igång med dina sommarprojekt redan! Vad fina möblerna blev, både de gamla och de nya :) Jag håller på att måla köket just nu, men sen funderar jag på att måla om en riktigt skruttig grupp med utemöbler som vi varit på väg att slänga. Blir de lika fina som dina så kan det vara värt att fixa till dem!
Ha det så bra!
Stor kram,
Ann

Hannas hus sa...

jättefina möbler. Passar perfekt! Som sagt blev vi ju inspirerade av era hemasnickrade möbler (stora bordet + en lång sittbänk) och de är flitigt använda och vi har fått många positiva kommentarer (grannarna avis). Min rosa pion blommar inte än, dock blommade mina dillpioner max en vecka, kort! Njut av vädret nu!!! KRAM