lördag 13 juni 2009

Lycka!

Hej!

Ni som har läst min blogg ett tag, vet att jag länge har velat ha en skolplansch. Igår blev min dröm helt oväntat verklighet! Jag har haft ett gravvik under det här året och blev igår avtackad av mina arbetskamrater. En av mina kollegor sa några gulliga ord och plockade sedan fram något bakom ryggen.Jag började nästan gråta när jag såg vad det var! Den ljuvliga skolplansch, föreställande en nyponros, som jag under nästan ett års tid gått och suktat efter nere i skolans källare;) Till saken hör, att den här skolan tillhör en av de få som har ett helt lager av välbevarade skolkplanscher kvar. Dessvärre är det inte många av lärarna som använder dem, utan de står mest och samlar damm.Flera av mina kollegor visste att jag hade en förkärlek för de här rariteterna och att jag gärna hade velat köpa en av skolan, men ingen visste vilken som var min favorit. Men de som valde ut min present hade helt ovetandes valt ut precis rätt plansch! Så underbart! Här ser ni min lilla skatt!




I onsdags hade vi skolavslutning. Man känner sig väldigt lyckligt lottad som är lärare och varje år får uppleva en underbart stämningsfull stund i kyrkan med vacker sång, finklädda elever, föräldrar och kollegor och en stor förväntan hos alla, en förväntan som nästan går att ta på! Jag fick så fina blommor av flera elever och så fick jag det här lilla kortet av en av mina sjuor. Så gulligt!



Ja, nu vet alla ni som inte visste innan! Vi ska ha en liten i november! LYCKA!

Stor kram/ A

11 kommentarer:

Mejrams! sa...

Tack för titten hos mig. Vilken fin plansch du fick, riktigt fin. Synd att alla dessa planscher bara ligger till ingen nytta, de är ju så fina att ha framme. Jag har beställt hem litet nya planscher till butiken och väntar bara att de ska komma in. Grattis även till din lycka. Kram Merja

Hem och Lycka sa...

Nämen vad roligt! Stort GRATTIS!

kram Mia

Designe sa...

Åh vilken underbar skolplansch du fick! Så gulligt av dom att leta rätt på en sån till dig och att den blev så rätt oxå! Förstår att du blev rörd! Grattis till graviditeten oxå! Va roligt! Kram :)

Tidsmästarinnan sa...

Oj oj! Först blev jag alldeles rörd när jag läste om den fina presenten, och sen släpper du en sån nyhetsbomb på slutet... STOOORT grattis från mig!!

Ta hand om dig!
Varm kram
Susanne

Lilla huset på prärien sa...

Men wow så himla gulligt av dina kollegor och skolan! När sådana saker händer känner man nästan för att gråta en skvätt av ren lycka. Din skolplansch är heeeelt ljuvlig!! En av de finaste jag har sett faktiskt :) Stort grattis till den!

Kram Jenny

Lilla huset på prärien sa...

Och wow, wow, dubbel-wow! En liten bebis!!! GRATTIS!!!

STOR kram J

Hannas hus sa...

Men gud vilken fin planch. Lite lustigt för jag o en kollega hittade hundratals i gömmorna på vår skola häromdagen när vi rotade runt i källarförrådet. Tänkte på dig då! hr av mig nån dag så får vi planera!

Lilla Eken sa...

Hej! Vad roligt att du skrev en kommentar hos mig, jag har inte varit inne hos dig på evigheter märker jag.
Det är så roligt att läsa vad du skriver om, för du lyckas verkligen förmedla hur bra du trivs med livet ibland. Lyckan i en nyplockad bukett, en promenad, ett solsken...
Vad roligt att du fick din efterlängtade plansch och stort grattis till det som väntar! :-)
Ha en fin midsommar!
/liten ek

Graadskan sa...

Hej!
Vilken myisg blogg du har! Mitt första besök här...

Vilken underbar plansch! Fantastiskt gulligt av kollegorna också!

Grattis till magen också! Här hemma har vi en liten tvåmånaders Molly - hur mysigt som helst!

Kram Camilla

Linda sa...

Till det lilla spirande livet har jag ju redan gratulerat, men nu säger jag grattis till din efterlängtade plansch också! Vi har några på vår skola fast inte med så fina saker på som nyponrosor.

Om vi kommer den 3:e ska vi självklart se till att vara där så vi även får träffa den blivande pappan! Vi hörs vidare om det!
Sköt om dig och lilla magen :-) Kram/Linda

Lisas torp sa...

Åh, jag känner igen allt du skriver här om känslan inför ett sommarlov, när allt är klart - betygen satta osv. Att dessutom få bo i ett paradis som du verkar göra måste vara helt underbart!

Vilken otroligt vacker plansch du fick! Förstår om du blev glad!

Åh, så roligt med liten bebis i höst! Vilken lycka!

Önskar dej en riktigt skön och härlig misdommar!
Kram
Lisa