lördag 29 augusti 2009

Tid att bara vara...

Hej på er!

Den här terminen är ingen annan lik i den här lärarens liv. Övertalighet i kommunen har gjort att jag inte har någon tjänst i 7-9 i Sv och SO , utan att jag istället arbetar på fritids i F-2 och som resurs i en förskoleklass!

Till en början var jag väldigt besviken på situationen, men så här två veckor in på terminen måste jag säga att det nästan var det bästa som kunde hända nu när när jag är gravid och lite småtrött mest hela tiden;) Jag får helt nya och väldigt lärorika erfarenheter, de här små barnen är så goa och man får så mycket tillbaka av dem och kanske det bästa av allt- jag slipper att ägna hela mina kvällar och helger åt planering och rättning! Nu har jag istället tid att göra allt det där som jag tidigare bara drömt om och jag tror knappt att det är sant!

Njuta en stund av solen i min trädgård när jag kommer hem...


Plocka in en bukett blommor, några äpplen, göra en äppelpaj, snygga till i rabatter och krukor...



Laga en god kräftpasta med älsklingen, en helt vanlig måndagskväll...




Eller bara planera för den underbara tiden som väntar när vårt lilla barn kommer i november. I helgen köpte vi skötbord och spjälsäng och imorgon ska vi hämta vår vagn! Mycket av mina tankar ägnas just nu åt hur jag ska inreda bebishörnan i sovrummet. Nästa steg blir att vitmåla en underbar vagga, som jag själv hade när jag var liten. Jag kommer att visa bilder på bloggen så småningom!

Kramar från en mycket avslappnad lärare hemma i grönskan...

7 kommentarer:

Annas Lycka sa...

Hej Tack för din fina kommentar hios mig. Vad roligt att du väntar smått. Grattis!!! Skall bli ett sant nöje att följa din resa. Är det första?? Skall läsa vidare på din blogg nu.På återseende! Kram Anna

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Tusen TACK för dina fina ord om mina bilder! Önskar att jag bodde närmare Blekinge - då skulle jag fotat dig o din mage på studs!

Stor kram & varma lyckönskningar med bebisen!

Kram Jes ♥

Ps!
Din blogg är jättefin!

Färjtorp sa...

Hej!
Vad härligt det låter!! Ta vara på den lediga tiden!!! Och bara njuuut.

kram johanna

Designe sa...

Hej! Va härligt att du får en lugn höst då med sköna kvällar!:) Ser mysigt ut i din trädgård! Passa på att njuta! Kram :)

annashusidingtuna sa...

oj, då ska vi ha barn nästan samtidigt jag är beräknad till 4 dec...
Men så bra att situationen som kändes så där till en början utvecklades till något bra och positivt!
Ha en trevlig helg.
Kram Anna

Linda sa...

Å va skönt vännen, att det blev bra med jobbet ändå! Jag har varit lite orolig för dig. Ibland får man sina förutfattade meningar omkullvälta ;-) Jag skulle inte heller ha gillat tanken på att jobba med yngre barn, men jag har ju egentligen inte prövat.

Fortsätt ta det lugnt och njut av tiden med magen och alla förberedelser; det är verkligen något speciellt. Men det mest speciella är ju ändå det som kommer ut sen! Idag inhandlades Folkes fösta par skor - herregud, när blev han så stor?

Varma kramar /Linda

Marie sa...

Men vad roligt, ska du ha barn, GRATTIS! Njut nu av den här lite lugnare tiden, måste ju vara perfekt nu när du är gravid.

Kram Marie