söndag 16 augusti 2009

Välkommen vardagen och hejsan hösten!

Hej mina kära!

Idag har jag fått en sista dag i ledighet. Den tillbringade jag dock på det bästa tänkbara av sätt. Lunch på en uteservering i solen, Sommaren med Göran som eftermiddagsmatiné ( rätt roligt film, men ibland blev det lite för mycket "göra bort sig-humor" och jag ville ta upp en skämskudde för ögonen) och så en underbar avslutning med laxpaj hos våra underbara grannar nu på kvällen. Jag känner att jag fick precis det slut på sommarledigheten som jag behövde inför skolstarten imorgon!

Vacker rosenskära i trädgårdslandet. Älskar de rosarandiga! En av de få grödor som de fruktansvärt hänsynslösa mördarsniglarna har lämnat i fred i mitt trädgårdsland det här sorgliga snigelåret...



Som jag har nämnt tidigare har vi "blivit med båt" och jag tänkte att underbara bilder fån skärgården förra helgen, får avsluta mitt "sommarbloggande" för det här året!

Den röd-vita lilla båten vid enbusken är vår lilla pärla:)







Jag som älskar hösten och faktiskt också mitt jobb ( iallafall oftast;) välkomnar nu vardagen igen. Men jag hoppas att vi har fler fina sensommardagar att se fram emot och att början av hösten blir en riktigt solig "indiansommar". Mitt köksbord har fått sig lite höstkänsla i form av rönnbär under min glaskupa.



En trevlig och rolig vecka önskar jag er alla!

Kram från mig!

4 kommentarer:

Lisas torp sa...

Ja visst har det väl blivit lite höst?!

Jag tycker också om hösten - alla årstider har väl sin tjusning (utom möjligtvis november och januari)!!!

Så fint du har höstpyntat! Det verkar bli ett rönnbärsår i år, vad nu det innebär!
Kram
Lisa

Lilla huset på prärien sa...

Vilka underbara blommor och härliga sommarbilder! Jag hoppas att sommaren håller i sig lite till :)

Jenny

Fröken Fräken sa...

Är inte riktigt redo att välkomna hösten än, så jag hoppas många dagar med sommarkänsla fortfarande väntar.
Griffeltavlan fyndades på loppis för en femma, och dikten har Hjalmar Gullberg skrivit.

Femtio vita kvadrat... sa...

Hej!

Vad skoj att hitta dina fina blogg! Såg att du var lärare och då blev jag väldigt nyfiken eftersom jag pluggar till just det:) Hoppas att du har fått en bra start på höstterminen!

/Tove