söndag 20 september 2009

Rosor och små ulliga lammöron

Hej på er!

I helgen blev dubbeldörrarna vid vår entré höstpyntade. Jag älskar känslan av att, medan jag låser upp när jag kommit hem på eftermiddagen,se in i mitt hem genom dessa två glasdörrar. Och nu känns det ännu lite mer välkomnande!



Det tog tid innan jag bestämde vilket material jag skulle tillverka kransarna av. Först hade jag tänkt mig rönnbär, men efter att ha gått och sneglat på de ulliga lammöronen i rabatten i ett par dagar, bestämde jag mig för att använda de små skönheterna. "Dekoren" består av kärleksört, snöbär, rosor och ett annat bär/ frökapsel som jag dessvärre inte vet namnet på. Någon annan som gör det kanske?



Mina rosor blommar fortfarande så underbart och det gör de ända in i november. Innan dess behöver jag inte köpa några snittblommor från blomsteraffären.



I november kommer också en annan liten ros ut. Än så länge bor h-n tryggt i min mage:)



En fin vecka önskar jag er nu!

KRAM

5 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Vilka fina kransar! Själv har jag tyvärr inga talanger på kransbindningsområdet, så jag får nöja mig med köpes..

Tack för dina snälla ord om saknaden efter min mamma - jag hoppas också att jag har henne stolt därovanför någonstans...

Hannas hus sa...

vilken härlig mage :) Jag gissar på en liten tjej!

Linda sa...

Fin-fina kransar (lammöron är verkligen mysiga) och en superfin mage! Vad bra att ni tar kort på den, jag känner att jag saknar en del "vardagliga" kort på min föredetta mage.

Följer med spänning nedräkningen:-)

Ha det så mysigt! Kram/Linda

Hem och Lycka sa...

Vilken underbar krans och dörrarna jättevackra. Tänk, bara 35 dagar kvar, vad fort det går! Söt mage du har, min blir betydligt större eftersom jag är mullig redan från början ;-)

kram Mia

Lilla huset på prärien sa...

Hej!

Det var ett tag sedan du skrev visst :) Sitter du hemma med ett litet tillskott nu månne?! Då finns det inte så mycket tid över för bloggen kan jag tänka...

Hoppas allt är bra!

Jenny