söndag 5 september 2010

Höstvackert i trädgården


Buddleja (fjärilsbuske), som verkligen gör skäl för namnet.


Min underbara New Dawn



Hejsan på söndagskvällen!

Jag är nu så där skönt utvilad som man önskar att man vore efter varje helg. Den här har innefattat mycket av det jag älskar; trädgårdsarbete, skogspromenad i solen med mina fina föräldrar, loppisar, bakning av goda höstiga äppelmuffins, god mat och film och mycket, mycket myyyys med mina älsklingar x2. Lilla G fick i helgen sina första riktiga skor. STOR DAG!!! Hon premiärgick med dem i en fin park vi har här i stan, där vi tittade på höns, getter och en stoor gris. Att se henne går där i sina nya röda skor och le med hela ansiket var total mammalycka! Än går hon inte själv, utan behöver någon som håller henne i händerna, men motivationen är stor, så jag tror inte det dröjer så värst länge innan hon tar sina första egna steg.

Att göra små höstiga arrangemang är en annan mycket trevlig syssla. Så här ser det ut på vår stentrappa just nu.



En härligt rostig gammal kaffeburk. Gillar ljungens färg mot det rostbruna.


En plats att njuta av höstsolen på.




Tycker så mycket om min lilla ängel som jag hittade på loppis i våras. Funderade först på att spraymåla den i engrå nyans som fick den att se ut att vara gjord i betong, men just nu tycker jag om den som den är. Kanske att den får byta färg i vår.


Krukor med fin patina och en av mina älskade röda rosor.


Önskar er en solig och skön vecka!


3 kommentarer:

Hannas hus sa...

Det är något speciellt med de första skorna. Jag har faktiskt mina första skor sparade tack vare mamma. Dock stenhårda så inget att sätta på fötterna men ett fint minne. Tänk att hon går snart! Tiden går så fort! Vilken fin "nätkorg" med äpplen i. Verkligen härliga små höstarrangemand du gör. Hösten är mysig! KRAM

Karin - Mina Rum sa...

Det är fortfarande mycket som är fint i trädgården. Man får passa på att njuta på helgerna för i veckorna är det lite mycket. Skönt att du hittade ett nytt jobb så snabbt när du inte trivdes på det första. Det är ju inte alltid så enkelt.
Ha en fortsatt fin helg. Kram!

Fröken Piff sa...

Hej där! Vad kul att du blev inspirerad:) Cyklamen är en underbar växt ju! Vad härligt med trädgård, längtar verkligen efter det! Fint du gjort:)

Hoppas du har en riktigt fin lördag! Kram!