lördag 11 september 2010

Bland det bästa som finns...

är enligt mig blommor och goda bakverk. Jag provade häromdagen att baka Leila Lindholms Äppelmuffins med crumble. Efter att ha sett dem på blogg efter blogg var jag bara tvungen att se om de var lika goda som de på bilderna såg ut att vara och jag kan lova att varken jag eller någon annan som fick smaka blev besvikna. Ni måste absolut prova ni också! Jag gillar att de är lite syrliga och inte alls så mäktiga som de ser ut vara. Och så är det ju inte fel att man får både muffins och smuldeg på samma gång...



Vy i vardagsrummet med glasverandan i bakgrunden


En annan stor njutning just nu är höstblommorna i mitt trädgårdsland. Aster är verkligen ett säkert kort när man sätta frön. Älskar att jag i år fick tag i en sort med bara pastellfärgade blommor. Rosa och lila är så härligt att ha som accentfärg, när man som vi här hemma, har en inredning som mestadels går i svart och vitt.



Även luktärterna går i rosa och lila och doftar sååå gott!



Som ni kanske ser håller jag på att göra min blogg lite snyggare (äntligen, efter bara sådär två år... )Men nu ska det till slut bli lite fler bilder här på sidan och äntligen ska jag uppdatera min blogglista med alla mina härliga favoriter. Mer på gång alltså!

En fin lördagskväll och söndag önskar jag till er alla som kikar in här!

4 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Jag är nog bättre på att äta goda bakverk, än att baka till dem! Mina andra projekt tar så mkt tid att jag visst inte hinner baka så mkt som jag skulle vilja. Men de ser onekligen smaskiga ut!

Karin - Mina Rum sa...

De ser grymt goda ut, dina bakverk. Luktärtorna är också ljuvliga, en riktig favoritblomma. Här är det de mörkt lila som dominerar. och jag plockar och plockar. Astrar ska jag nog testa nästa år.
Kram!

Evelinas hus sa...

Hej,
Tack för din hälsning hos mig.
Äppelmuffinsarna ser goda ut :-)
Javisst det är jättekul om du vill länka.
Ha det gott.
//Caroline

Hannas hus sa...

Wow, dessa ser jättgoda ut, har aldrig hört talas om dem men de måste jag testa snart! Har också bakat lite...Ringer nån dag, måste höra om ditt nya jobb. KRAM så länge!