söndag 17 oktober 2010

Härliga hösten!

Hej på er!
Skrev i förra inlägget om att vi hade frost här i Blekinge och nu verkar det allt som om vintern är på intåg.Och det är flera veckor för tidigt om ni frågar mig! Tidigt i morse var det nästan -5 grader här där vi bor. Jag vill inte att löven ska falla av träden än, utan vill ha ett par veckor till med sprakande höstfärger, frisk, lagom kall luft och härliga höstpromenader.



Litet höststilleben


Det härliga knotiga trädet går man förbi om man tar en promenad längs ån i vår lilla by. Jag ser så fram emot att se min dotter klättra där framöver:)


De röda färgerna har man inte sett så mycket av än i höst, men nu när det blir kallare blir det kanske mer rött i naturen?


Det finns så mycket som är spännande att titta på när man är ute på höstpromenad. Löv som faller ner till marken och änder som simmar i ån...


En annan mysig sak med hösten är att man spenderar mer tid inomhus. Jag tillhör dem som älskar det kravlösa med årstiden. Att man med gott samvete kan krypa upp i soffan med en kopp te, tända ljus och se på film.

Det är också en tid då man äntligen får mer tid för projekt inomhus. Här hemma är vi mitt uppe i "projekt tvättstuga". Det är inga stora förändringar vi gör, men gud så mycket lite vitfärg, bra förvaring och härliga lantliga detaljer kan göra! Visar snart lite bilder på det som kommer att bli mamman i husets nya favortitrum;)

Hoppas att ni alla får en fin söndag!

2 kommentarer:

Karin - Mina Rum sa...

Här har det varit riktigt kallt, -7grader i natt. Alla löv på min stora kastanj har trillat av, men på björkarna hänger de fortfarande kvar. Får väl se hur länge. Vi har inte haft någon riktig höststorm än, som tur är.
Ha en fortsatt fin söndag. Kram!

Smultronbo sa...

Vilken jättefin Madonnastaty du har i ditt höststilleben!

Jättefina höstbilder!

Soliga med kyliga hälsningar från Stockholm
Camilla