lördag 2 oktober 2010

Ettårskalas



Hej!

Här hemma har det hänt mycket sedan senaste blogguppdateringen. Jobbet jag började på efter min mammaledighet kändes inte helt rätt för mig, vilket ledde till en hel del fundringar, frustration och vissa dagar en liten klump i magen. Jag hade dock en sådan otrolig tur att det srax efter att jag börjat, kom ut en annons på ett annat jobb. Ett jobb som i mina ögon lät som ett riktigt drömjobb och ett sådant som jag väntat på ända sedan jag blev färdig lärare. Intervjun som jag sedemera fick gå på bekräftade det här ännu mer. Ni kan då ana vilken glädje jag kände när jag några dagar senare fick ett samtal, där jag av rektorn välkomnades till min nya arbetsplats! Jag har nu jobbat i två veckor på min nya skola, och det känns verkligen som att ha kommit hem rent jobbmässigt!

Att mamman här hemma är ute och lär tonåringar om Harry Martinsson och novellskrivande, innebär att det nu är en pappa här hemma som tillbringar hela dagarna med lilla stumpan. De två har det dock jättefint tillsammans och efter arbetsdagens slut är det gasen i botten som gäller för min del, så att jag får tillbringa så mycket tid som möjligt med mina två favoriter i världen.

Häromdagen fyllde lilla G 1 år. Är så glad och tacksam över det underbara år som passerat! Hon har firats i dagarna tre och idag var det dags för barnkalas med några av Gretas små vänner med föräldrar, samt några av familjens allra käraste vänner.

Visar lite bilder på dukningen här idag.












Tycker att kombinationen, turkosgrönt, rött och rosa blev himla sött och fräscht. Inspirationen till den kom ifrån den fina vimpeln som min syster sytt till lilla G. Hon har även sytt glasstrutar, jordgubbar och en prinsesstårta i riktig underbar Bombadillstil. Visar dessa små skönheter i nästa inlägg.

Hoppas ni alla får en fortsatt skön helg!

1 kommentar:

Karin - Mina Rum sa...

Grattis till lilla G! Det är något särskilt med ettårskalas. Inte för att festföremålet själv lär minnas så mycket i efterhand men ändå. En av mina bästa kompisars dotter fyller ett imorgon. Tyvärr bor de i London så henne får jag bara se på bild.
Kul med nya jobbet också. Tur att det ordnat sig så bra, till slut.
Ha en fin vecka. Kram!