lördag 26 februari 2011

Vår!


Hej!

Jag är tillbaka! Har visserligen haft fullt upp de senaste veckorna,men lite datastrul har ytterligare bidragit till att jag kan göra ett litet vårigt inlägg först nu. Vår ja, förresten... För tre veckor sedan hade vi faktiskt nästintill barmark och plusgrader här nere i Blekinge,vilket gjorde att man trodde att en tidig vår var på ingång, men tyvärr kom det ju mer snö sedan. I veckan ska dock bli varmare igen, så jag hoppas på att snön snart har smält bort för gott! För nu vill man ju verkligen bara möta våren! Jag vet att den står och lurpassar i kulisserna...I min trädgård har jag sett både snödroppar med ganska stora knoppar, och andra små lökväxter som har kikat upp över jordytan i rabatterna. Jag längtar så tills det blommar ordentligt av pärlhyacinter, krokus och narcisser i rabatter och gräsmattor. Andra saker som jag just går och drömmer om, är vårkläder i härliga pasteller,sneakers( i år vill jag ha blommiga!) första fikan i trädgården och att få se Greta gunga och gräva i sandlådan mitt bland pingstliljor, tulpaner, rabarberpaj och kaffetermos! Visar idag lite bilder både inifrån och från omgivningarna runt Lärarbostaden.

Nya loppisfynade svarta ramar med mina älskade florabilder i.

Så här vårigt var det för några veckor sedan...

...och då skymtade jag till och med de första blåsippeknopparna!

Vi bestämmer att våren kommer nästa veckan, eller hur?


Kram från mig!

6 kommentarer:

Karin - Mina Rum sa...

Kul att du är tillbaka!

Fina bilder du visar. Jag gillar din skänk, och särskilt den lilla "alkoven" ovanför. Sådana saker är det som kan ge ett hus extra charm.

Ha en fin dag. Kram!

Hanna sa...

roligt att du är tillbaka.
Ha en fortsatt fin söndag!
kram
Hanna

Rester till middag sa...

Vilken fin blogg du har!
Visst längtar vi efter vår nu.
Tunna kläder, sol, blommor och fågelsång!

Hanna sa...

Jag har en liten tävling hos mig som du gärna får vara med på, om du vill.
Ha en fortsatt fin söndag.
Kram
Hanna

Linda sa...

Hej!

Jag har saknat dina inlägg! Det är annars ett bra sätt att se vad som händer i ditt liv :-)

Tack för kommentaren hos mig! Ja, det där med vår... Man vet ju att man inte ska ta ut något i förskott; här snöar det för fullt utanför fönstret! Men det är plusgrader så det blir bara blött på marken.

Hoppas allt är bra med er! Vi måste se till att träffas igen i sommar. Vi drar ner till Skåne som vanligt. Troligtvis blir vi där hela juli.

Stor kram till dig och din familj! /Linda

Hanna sa...

Ha en fin helg.
kram
Hanna