lördag 25 december 2010

Julefrid



Så var snart juldagen till ända, och vi har verkligen haft en riktigt mysig jul so far. Gårdagen spenderades hemma hos mina föräldrar, där både mina systrar, ena systerns sambo och de två sysonbarnen också var. Tre små tjejer höll låda hela dagen igenom...En på snart fyra år, en på 7 månader och så vår lilla 1-åring. Det var riktigt mysigt att få fira jul med tre sådana små energiknippen!


Greta här hemma igår, med en av sina "strumpklappars" snören i handen Granen är väldigt intressant, men oftast klappar hon den bara (ler).

Julen handlar för mig mycket om en mysig atmosfär. Jag vill ha det stämningsfullt, men enkelt omkring mig. Hyacinter, kottar, mossa, en ljusslinga här och där och lite madonnor, så är jag nöjd.

Jag är så glad för min orkidé som jag har på skänken. Inte bara för att den är så fin, utan även för att jag fick den på julavslutningen av mina gulliga elever i åk. 9



Älskade madonnor.




God fortsättning till er alla!

4 kommentarer:

Mejrams! sa...

Hej Amanda! Tack för hälsningen hos mig. Jag måste erkänna att jag inte hade känt igen krukan. Har knappt koll på vad jag hade och inte hade, allt har varit nedpackat för länge. Vad bra att du är nöjd med dina loppisfynd, alltid roligt när någon annan kan glädjas över ens saker som man inte har möjlighet att behålla. Ha en riktigt god fortsättning!/Merja

Hanna sa...

åh vilken fin blogg jag hittade här.
Gott Nytt År!
Kram
Hanna

Designe sa...

Hej och tack för dina hälsningar! Hoppas jul och nyår varit härliga helger! Såå fin glasveranda ni har! God fortsättning! Kram :)

Hem och Lycka sa...

Tack för din rara hälsning hos mig! Visst är det atmosfären som gäller under jul och så mysigt med tre små!

kram