söndag 14 augusti 2011

Att fånga en känsla



Lååång bloggpaus här! Har njutit av en härlig sommar, med alla ingredienser man vill ska ingå i en sådan och känner att jag nu lagom till jobbstart och "vardagskarusell" (inte bara ett negativt begrepp i min värld) känner mig inspirerad att blogga igen. En stor del av sommaren har ägnats åt att sola och bada , umgås med familj och vänner, pyssla i trädgården och åka på härliga utflykter (och LOPPISAR förstås) men nu på slutet av min ledighet, har jag börjat planera för lilla G:s blivande rum. Vi hämtade idag tapeterna, som är ljusblå med vita prickar, men redan innan dess hade jag "testinrett" lite. Det är mycket arbete kvar, men jag vet vilken känsla jag vill åt; Mycket vitt ,ljusblått och ljusrosa, med qviltar och Greengatekänsla, men samtidigt med lite "edge" i form av klarröda detaljer. Lite nytt, men mest gammalt och och nött;)








Myshörnan här ska bli myckets större och full med kuddar och den härliga boklådan på hjul ska målas i rött eller rosa


Loppisturerna och Blocketsurfandet i sommar var verkligen INTE förgäves, utan jag har hittat helt underbara saker till G:s lilla "krypin". Det bästa, ja rent ut sagt LJUVLIGASTE fyndet, ser ni ovan. Ja, för den lilla kattschablonen sitter på en docksäng som jag köpte för ynka 20 kr!!! Den har fantastisk patina och jag tror att det är en 50-talssäng. På andra kortsidan sitter en clown.


I sommar har jag också hittat den här fina bokhyllan (120 kr), som ska bli vit...



...och så en fin utdragssäng, som även den ska få möta penseln med vitfärg.



Den köpte vi i en grannstad igår. Också för en spottstyver. I LOVE loppisar och Blocket säger jag bara!!! Och att Greta älskar sin nya säng syns nog på bilden...:)

Imorgon börjar jobbet igen och för oss lärare går ofta allt i 190, men förhoppningsvis återkommer jag ändå snart med bilder om hur rummet tar form!

Kram/Amanda

6 kommentarer:

Smultronträdgården sa...

Så fint lilla G kommer få det på sitt rum, såg först inte att det va hon som va med där på bilden i sängen, det såg ut som en "dirslängd" docka ;) *hehe!! Kram

Smultronträdgården sa...

Ditslängd.. men det förstod väl alla ;)

Anonym sa...

Fint! Passar väldigt fint i ert hus. Och docksängen är ju helt bedårande.

Hanna sa...

Ha en fin helg.
Kram
Hanna

Hem och Lycka sa...

Å, underbara fynd! Kram

Hanna sa...

Om du vill får du gärna titta in på min lilla tävling hos mig.
Kram
Hanna