tisdag 1 juli 2008

Äntligen sommar!

Idag kom äntligen sommaren! Jag har njutit i trädgården hela dagen. Just nu är den här sommarlovslediga läraren väldigt tacksam över sitt yrkesyrval! Hade en kollega med sambo och söt hund på fika här idag. De hade med sig ljuvliga bakelser (som jag tyvärr glömde att fotografera) och vi hade en riktigt mysig eftermiddag i solen. Lilla hunden hade det också riktigt bra! Han hittade bollar överallt i buskarna. Bollar som tonårsbarnen som bodde här tidigare tydligen lämnat efter sig=)

Idag i mitt allra första riktiga blogginlägg, tänker jag visa loppisfynd som jag gjorde förra veckan. Det blev då besök på inte mindre än sex loppisar (har man all tid i världen så har man, ha, ha) Ni får också se bilder från min altan. Jag låter den bli det allra första "rummet" jag presenterar i mitt hus. Hoppas solen har värmt er alla idag!



Loppisfynd i massor...



En fin lampa i gammaldags stil som kommer bli fin med en lampskärm i spets. Dessutom en söt, vit, liten tingest och en ljuvlig burk. Just nu fylldes den med värmeljus, men jag kan också se den med karameller, som om den stod i en gammal lanthandel...




Kakfat på fot kan man inte få för många av tycker jag. Vackra kaffekoppar är jag på ständig jakt efter. Jag tycker det är så vacker när man dukar med olika udda koppar.


<

En fin ram och en visp. Jag vill få armmuskler när jag gör jordgubbstårtor i sommar!



Den här lilla pallen kunde jag bara inte motstå! Den ropade på mig från skyltfönstet! Igår blev den vit och vacker. Var den hamnade sedan får ni se i ett inlägg framöver... Resten av mina fynd får ni se i nästa inlägg. Nu till lite bilder från altanen.





Mina nya koppar och kakfat kom till användning idag.

<

Älskar min sockerlåda med blommor! Jag har fått den av min goa svärfar. När jag sa att jag var ute efter en sådan sa han: "Men sådana har vi massor av hemma i ladan. Jag tar med en till dig!" Tror ni jag blev lycklig då? (ler). Kryddan längst till höger är citrontimjan. Den kan jag verkligen rekommendera. Den doftar underbart av citron och har så söta lila blommor.



Hoppas på fortsatt soligt väder, så jag kan njuta mer på min altan!
Ta hand om er och njut riktigt mycket på era favoritställen i veckan! Kram!

5 kommentarer:

In my house sa...

Oooohhh, vad det ser härligt ut....
Fint bord på altanen...

Ha de gottit kram josse

Hanna i Det stora grå huset sa...

Vilka roliga fynd du gjort! Anar att du får rejäla muskler om du tänkt att vispa grädde med den vispen! :)

Jättefina utebilder du visar!

Ha det gott!
Kram Hanna

Tidsmästarinnan sa...

Hej hej, vad kul att hitta hit! Ska bli jättespännande att följa din blogg.
Jag gillar dina fynd, speciellt pallen tror jag ser helt underbar ut som vit... har jag rätt? :-)
Ha en skön sommar!
glada hälsningar,
Susanne

Marie sa...

Vilka fina fynd du har gjort!
Så fint det ser ut på din altan, kan tänka mig att det är mysigt att sitta och fika där.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Lisas torp sa...

Välkommen in i bloggvärlden! Så fint ni verkar ha det! Din veranda ser ju underbar ut!

Härliga loppisfynd också. Tänk så mycket man kan fynda!

Tackar för titten hos mej och lycka till med bloggen!

Kram
Lisa