måndag 14 juli 2008

Ljuvliga sommar



Hejsan!

Nu är jag tillbaka efter flera intensiva, men härliga dagar, då jag inte riktigt haft tid att skriva ett inlägg. Vi har haft besök av flera kära vänner som bor på andra platser i Sverige. En var min sambos gamla studiekompis, som nu jobbar som ingenjör på Scania. Han dök upp i en tolv meter lång lastbil, vilket vi inte visste att han skulle göra. Rätt kul faktiskt att se en lastbil långsamt åka förbi fönstret och så få se honom vinka glatt! Vi hade också besök av två andra kompisar från vår studietid i Uppsala. De har nu en underbar liten son på 9 månader, som verkligen förgyllde vår vecka! Tillsammans med andra gemensamma kompisar som också bor här i Blekinge, gjorde vi små utflykter. Vi besökte även en hel del loppisar.Jag är så glad att jag har vänner som också gillar gammalt "skräp", ha, ha! Men framförallt bara slappade vi i trädgården och njöt av att vara tillsammans. Man blir så glad när man får ha alla vänner samlade runtomkring sig. För min del kändes det som den "gamla goda tiden" igen, hi,hi! Fast i ärlighetens namn tycker jag att mitt liv är bra mycket bättre nu än när jag var "fattig student" i Uppsala, men ni förstår nog vad jag menar!


Den här veckan är det bara jag och min älskling här hemma igen. Och det är jättemysigt det också! Som sommarlovsledig lärare är det skönt att få vara ensam hemma ett par dagar i början av sommaren, men nu är jag väldigt glad att sambon har semester! Idag var vi på ett underbar badplats på en ö här i Blekinges vackra skärgård. Jag tillbringade hela eftermiddagen med näsan i nya Allt i hemmet. Kan det bli bättre?

Lovade ju att visa fler loppisfynd... Här är pelarbordet jag fyndade min första galna sommarlediga vecka. Jag är väldigt nöjd med det vitmålade resultatet!Hur det såg ut tidigare ser ni i förrförra inlägget.







Här ser ni vad jag fyndade på loppisturnén förra veckan. Allt för 25 kr.






De här fina fynden gjorde min kära vän Hanna. De har ett underbart hus inrett i riktigt härlig och retro 70-talsstil. Brickan och fatet kommer passar perfekt där! Tavlan är så söt, eller hur? Den känns nästan som en skolplansch. Den kommer garanterat pryda sin plats någonstans i huset.








De här vackra vyerna såg vi idag...




På stranden plockade jag en ljuvlig bukett med blommor. Gulmåra, blåklocka,rölleka och trift- det är blommor som för mig verkligen är synonyma med sommar! Kroppkakor är faktiskt också väldigt mycket sommar för mig, hur tung mat det än må vara...

Stora kramar från mig!

5 kommentarer:

Lisas torp sa...

Vilka härliga dagar ni har och det vill man ju ha på sommaren! Och visst är det skönt med långa sommarlov!?:)

Härliga loppisfynd - alltid kul när man verkligen gör fynd och när man kan fixa till dem själv!

Ha det fortsatt skönt!
Kram
Lisa

Hannas hus sa...

Vad kul att du uppdaterat nu när jag kikade in..och mina fynd fick va med, treeeeevligt!! är helt inne på loppisar just nu, blev så inspirerad när vi hittade så fina saker i K-krona!!! Hälsningar från Torsby där jag är till imorn!

Millas hem sa...

Jättevackra bilder, kul att du gillade mina!
Vitfärg...det är grejer det!!
Kram Camilla

In my house sa...

Hej hej tjejen!!!

Det låter som att ni har haft de riktigt härligt!!! Jag bara ÄLSKAR KROPPKAKOR,,, faktiskt inte många som brukar hålla med mig! Jag vill ha Gråa hemmalagade med mjölk på :)

- Kronan har jag köpt i Helsingborg, när vi va där på en liten tripp i Mars.. Den är jättefin och TUNG... Ha de gottit kramar j

(fina fynd)

Marie sa...

Låter som ni har haft riktigt härliga dagar tillsammans med goda vänner, mysigt! Kul att gå på loppis, dina fynd var jättefina!

Vilka fina bilder jag har missat från eran veranda, förstår att det är en riktig favoritplats!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie