fredag 10 oktober 2008

Höstnjutning

Hejsan alla trevliga människor som läser min blogg!




Jag måsta börja med att tacka för den otroliga responsen jag fick när jag visade min kökssoffa! Jag blir så otroligt glad för alla gulliga kommentarer! TACK så mycket! I helgen blir soffan troligtvis svart. Lovar att visa bilder när det är klart.






Nu till den underbara tid som vi just nu befinner oss i, hösten. Jag tillhör dem som verkligen älskar den här årstiden och jag tror att det beror på att jag föddes just på hösten. När luften blir hög och klar och träden byter färg är jag som allra lyckligast. Jag vet att det är sagt förut, men det är som om man då kan tänka klart igen. Oasvsett årstid är jag som Ronja Rövardotter, som ibland bara måste ut i MIN skog. Det är som om den ropar på mig. Och vilka dofter och färger det är i naturen just nu! De här bilderna tog jag på en underbar promenad, i närheten av där jag bor.







Jag har en förkärlek för att fotografera vägar och stigar som slingrar sig fram mot okända mål. Jag tycker att de bilderna är väldigt hoppfulla och positiva. De fina stigarna och den vackra grinden ni har sett här, får också symbolisera saker som just nu händer i mitt liv. En grind har äntligen öppnats på glänt och jag är mycket nyfiken och förväntansfull inför det som väntar på mig bakom vägkrönet...

Nu till en vacker sak som jag vann i en tävlig här i bloggvärlden...



Jag vann den här underbara akvarellen hos en av mina absoluta favortitbloggare, Lisa, med den fina bloggen Lisas torp. Hon har målat den själv. Kika absolut in till henne om ni inte redan gjort det!

Trevlig helg och stor kram från mig!

13 kommentarer:

Mrs M sa...

Hej! Vilken superfin kökssoffa, precis en sån som jag letar efter! Vacker kullerstensmur på bild också, är det er?
Kram/ Mimmi

Smultronstället sa...

Visst är det härligt med hösten! Soffan blir nog jättefin i svart!

Goa sa...

Vilket vackert höstigt inlägg!
Precis vad jag behövde just nu..:)
Kökssoffan är helt underbar...gillar färgen! Även om svart blir superfint också..!

Största kramen till dig!
Ha det bäst...

Hannas hus sa...

Nu har jag lagt in bilder på vår nya retrohörna i bloggen! Mmmmm...hösten är härlig, eller hur! Vi hörs!!! KRAM

lottens vita och gröna sa...

oh vilken soffa alltså, en sån är jag på jakt efter!blir nog kanon i svart!
du vilka vackra bilder, och din idé med stigar kändes så vackert och hoppfullt!
grattis till den vackra vinstem!

varmkram lotten

Designe sa...

Vilka underbara höstbilder! Jag gillar oxå slingrande vägar och stigar och gillar verkligen bilden med trädet! Så fin tavla oxå från Lisas torp!
Så klart du ska starta en till blogg...det ser jag fram emot!
Ha en fortsatt fin helg! Kram :)

In my house sa...

Tack snälla duuu,, vad glad jag blir att köket gillas!!!!
- Och stort tack till butiks tipsen,, kände bara till Alvas Hus av dom du nämnde!
Ska ta mig en tur dit någon gång!

- Jag gillar oxå hösten,,, el jag gillar nog alla årstider,, finns tjusning i dom alla!!!

Fina foton el är det en duktig fotograf?? =)

Kram j

Millas hem sa...

Hej!

Din soffa kommer att bli så läcker!

Jag älskar också hösten och alla dess färger, och precis som du, är jag också ett höstbarn!
Ha en mysig dag!
Kram Camilla

Lilla Eken sa...

Hej! Jag satt och tittade på din vackra ekbild redan innan du skrev hos mig och berättade att den är Blekinges landskapsträd. Visst är de vackra...
Jag tycker mycket om dina slingrande stigar och grinden på glänt också. Jag hade en period i mitt liv när jag ritade mycket fönster, de bilderna betyder fortfarande mycket för mig. Överhuvudtaget är det spännande med det symbolvärde man kan ge en bild. Och märkligt vilka starka känslor en bild kan uppväcka.

Orange ja... Ja, det är nåt med den där starka färgen som verkligen fungerar som en vitamininjektion. Ska bli roligt att se om det kommer in nåt riktigt brandgult här hos dig framöver. Blir förresten säkert snyggt ihop med svarta soffan. :-)
/I.

Tidsmästarinnan sa...

vad vackra bilder, jag gillar också hösten när den sköter sig och är så där härlig och solig :-)

grattis till din fina vinst!!

Kram!
Susanne

Fröken Fräken sa...

Verkligen fin soffa, rak och utan krusiduller med med personlighet! Jag har fått höra att man ska använda ättika när man rengör flaskor, jag har visserligen inte provat det än... men jag har fått tipset av en väldigt huslig moster, så jag tror att det funkar!!

Linda sa...

Jag är så glad över att du ringde! Nu får jag tillfälle att se lite mer av ditt liv genom din blogg. Det är verkligen fint både inuti och utanför ert hus - jag också sugen på att bo i hus ;-).

Jag hoppas verkligen att grinden som har öppnats för er leder er till det hägrande målet. Jag håller alla tummar!

Kram/Linda

Millas hem sa...

Hej!
Ville bara tacka för den supersöta kommentaren du lämnade hos mig!
Dina ord värmde!

Godnattkramar Camilla