måndag 29 september 2008

Mina drömmars soffa på plats!

Hej!

Nu ska ni äntligen få se mitt mystiska turkosa fynd. I över ett år har jag letat efter en liten nätt kökssoffa i precis den här modellen och rätt vad det var, stod den bara mitt framför ögonen på mig. Nu ska den målas svart och "mysas" till med ett fårskinn och fina kuddar.






Jag vill verkligen tipsa om den söta lilla butiken där jag köpte soffan. Den heter Mitt hem och ligger vid Borgästarkajen i Karlskrona. Affären har en underbar kombination av inredningsdetaljer i sekelskiftesstil och femtio, sextiotalsmöbler. Det är en kombinerad inredningsaffär/café, där alla möbler man sitter på i cafédelen är till salu. Väldigt charmig mix av stilar, som verkligen ger en härlig atmosfär. framöver kommer jag att tipsa om fler härliga inrednings/loppisbutiker i Karlskrona.

Kram och på snart återseende!

18 kommentarer:

Designe sa...

Vilken superfin träsoffa! Den blir ju superfin om du målar den! Påminner om den som mio har i svart eller vitt.
Så fint du har! Kram :)

Hem och Lycka sa...

Otroligt fin soffa!! kram

tina | pepparochvanilj.se sa...

Det var verkligen en riktigt snygg soffa! Förstår om du gillar den! Enkel men med en tydlig charmfaktor :D

Va kul att du hittade in till mig påPeppar och Vanilj , hoppas verkligen att du kommer tillbaka lite då och då! Jag lovar att kika tiil dig ;D

Ha det gott!/Tina

Sjöboden sa...

Vilken fin soffa! Och verkligen nätt och smmidig. Kommer bli kanon när du piffat färdigt!

Kram C

Therre sa...

Åååååh, vilken söt soffa!!! :)

Anonym sa...

Vilken fin soffa! Förstår att du blev glad när du fann den : )

Tack för din gulliga kommentar!

Kram Maria

Hannas hus sa...

Jättefin juh!!! Blir skitsnyggt till stolarna i svart är jag säker på! KRAM!!!

Angel.Pearls sa...

Soffan är grym- och målar du inte om den är den helläcker som den är -turkos!! Verkligen ett fynd och med fårskinn i blir den hur mysig som helst. Trevlig helg // AngelPearls Eva

In my house sa...

Hej hopp.... NÄMEN, har jag missat denna butiken som du pratar om.... Nästa gång jag är i grannstaden,,, så får jag leta upp den... Soffan va super söt och svart + fårskinn = Åååååå, kan inte bli bättre!!! Jag har blivit helt galen i just fårskinn!!!
Den butiken,,, är där dyrt???
Önskar en mysig Lördag!! Kram josse

Jennyshemochharmoni sa...

Vilken helt underbar soffa. Så otroligt användbar både ute och inne. Jag är inte avis alls ;) TACK för din rara kommentar hos mig. Den värmde verkligen! Stor KRAM

På andra sidan väggen sa...

Vilken söt soffa! Den blir nog, om möjligt, ännu finare när du målat den svart - det blir liksom pricken över i!

Stor kram,
Ann

Gårdsromantik sa...

Men så fin den var! Jag tyckte den var så vacker och nött som den var - men förstår att den inte passar in där...skicka den till mig!!!:-)

Kram Maud

Tidsmästarinnan sa...

Grattis till en finfin soffa, den kommer att bli jättesnygg svart och med ett fårskinn!

Hihi, vet du, det är inte barnen som har döpt hummerfångaren... det är mannen i mitt liv! :-D

Kram på dig!!

Tulipa sa...

Hej! Vad glad jag blev att du hittade hem till mig. Jag har bara bloggat en dryg vecka men detta är ju jätteskoj! Din turkosa soffa kommer att bli kanon. Alltid kul att ha projekt!
Kramar från Tulipa

Lallis - liv och leverne sa...

DEN soffan var jättefin:)
Och kul att hitta till din blogg. Jag kommer alldeles säkert igen.
Ha en fin dag.
Kram Lallis

Anonym sa...

Vilken underbar soffa & tusen tack för titten & kommentaren hos mig :)

Lilla Eken sa...

Hejsan!
Vilken tur att pajen smakade bra! :-)

Vilken fin blogg du har. Roligt att du skriver så berättande, och så delar vi visst ett trädgårdsintresse också. Härliga buketter du visar. Här har frosten farit fram så mina dahlior (alldeles för sent planterade) som äntligen hade börjat blomma har nu sagt adjö. Grämer mig så att jag inte hann plocka in dem till vasen istället. Men som du säger, det finns mycket i naturen att botanisera bland också.

Tror din soffa blir urläcker i svart med fårskinn på.
Ha en fin kväll!
/I.

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad spännande - den butiken måste jag besöka nästa gång jag kommer upp till släkten.

Lycka till i min tävling!

Kram Jenny