onsdag 17 december 2008

Mysiga jul!

Hejsan alla kära!

Nu är det bara en vecka kvar till jul och jag pyntar mitt lilla hus och bara myser! För min del är det bara två arbetsdagar kvar , varav den ena endast innehåller avslutning i kyrkan med skönsång av eleverna och fika:) Jag tycker det ska bli så skönt med jullov nu! Ser så mycket fram emot att få sova lite längre om mornarna, läsa härliga böcker och bara mysa hemma i allmänhet. Visar idag lite bilder av hur julen tar sig uttryck hemma hos oss. Små favoritsaker bara...

Några små enekvistar med vackert pynt i hallen .


Min pall i hallen har ni sett förut. Den här gången har den blivit lite julpyntad. Jag tycker om att variera det som står på, beroende på vilken årstid och ev. högtid det är. De söta, röda pulsvärmarna har min älsklings snälla faster stickat till mig.


Hyllan i köket i julskrud.

De små, söta formarna i glasburken köpte jag på "min loppis" i samhället där jag bor, för 1 kr styck.



Slutligen mina fina änglavingar, som just nu hänger på vitrinskåpsdörren, men som nog snart hänger i julgranen. Kan knappt vänta tills jag får ta in den och klä den med all nytt julpynt jag har samlat på mig under några veckor:) Vi ses snart igen, jag lovar;)

9 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Så fint du har dekorerat!
Ha ett underbart jullov.
Kram Anna

Hannas hus sa...

Fint! Ska lägga in lite juliga bilder oxå. Vi får höras på jullovet, var evigheter sen vi pratade. Ska ha vitt tema på granen om jag får som jag vill. Har köpt änglabokmärken och ska tillverka vita smållkarmaeller och kristyränglar. Också lite silvriga kulor till det. Snyggt va?

Marie sa...

Mysiga bilder, så fint du har pyntat!
Visst ska det bli skönt med lite ledighet, jag jobbar dock imorgon och på måndag innan jag blir ledig.

Ha en trevlig helg och en riktigt God Jul!
Kram Marie

Millas hem sa...

Och jag önskar dig en riktigt God Jul!!
Kram Camilla

Sjöboden sa...

Mysigt och pysigt!
Ha en riktigt God Jul nu och ett härligt jullov!

Kram Caroline

Gårdsromantik sa...

Vilket mysigt hus ni bor i - och så gammalt!

de där vingarna är så söta.

Kram Maud

Fröken Fräken sa...

Mysiga små julstilleben! ja, jag tycker att det inte blir äkta jul om man inte fårr imma lite! Roligt att hitta på så knixiga rim som möjligt!

Designe sa...

Ja, nu är det inte långt kvar till jul...måste handla julmat ikväll och städa lite..och köpa lite julklappar! Ska bli skönt med ledighet! God Jul på dig!
Kram :)

In my house sa...

Önskar dig en riktigt mysig och god Jul... Kram josse