måndag 29 december 2008

Med sikte på kommande dagar

Hej!

Måste börja med att säga att jag blir så glad när jag ser att nya besökare hittar hit och att min besöksräknare stadigt tickar på. Hoppas ni också får ut något av att vara här inne ,vare sig ni tillhör min familj eller vänner och får en liten uppdatering av vad som händer i mitt liv, är personer jag inte känner sedan tidigare eller tillhör de goa människor jag lärt känna genom bloggandet. Jag blir dessutom alltid glad när någon lämnar en liten rad efter sig;)



Just nu är det mycket som står i kulisserna och väntar. Vi står på tröskeln till ett nytt år och snart kommer den älskade våren igen. Ljuset som nu sakta kommer tillbaka och knopparna på träden, tycker jag ger hopp om framtiden!





Förväntan är stor på vad det nya året kommer att bära med sig. Visst är det skönt att med det ett nytt år få en nystart och möjlighet att att ändra på de saker i livet som man kanske inte är helt nöjd med eller få in mer av det man tycker om? Och att med nytt hopp och tillförsikt ge sig ut i det okända! Jag hoppas att ni alla får ut precis det ni önskar av 2009, vad än er drömmar är!



Slutligen vill jag idag visa er det sötaste lilla möblemanget som min syster häromdagen köpte till min lilla systerdotter A. Där kommer hon att kunna sitta och rita oändliga mängder teckningar. Ofta säger hon att de föreställer en lastbil:) Här ser ni också den underbara utsikten jag har från mitt soffhörn under de här lediga, lata dagarna.






Ett riktigt Gott nytt år önskar jag nu er alla!

7 kommentarer:

Eddan sa...

Hejsan! Jag är en av dem som nyss har hittat hit och jag tror inte lämnat några kommentarer hittills. Hittar massor med nya vackra bloggar dagligen och minns inte vart jag kommenterar och inte (måste nog skärpa mig på den fronten tror jag) *skäms*

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

/Anette

Erika sa...

tack så jättemycket. Önskar dig ett riktigt gott nytt år.

Kram
Erika

Designe sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Designe sa...

Vilket superfint litet möblemang och det ser så fint ut där det står nedanför trappen!
Ha en trevlig dag/kväll och GOTT NYTT ÅR på dig! Kram :)

Lilla Eken sa...

Mycket, mycket gott i det nya året önskar jag Dig också! Som du säger; nu är det bara ett stenkast till vårsådder och ljusare dagar...

Tack för din uppmuntrande kommentar hos mig. Ibland behöver man höra något sådant. :-)
/I.

LOPPISLIV sa...

Hejsan! Tack för din kommentar, vad roligt att hitta andra Blekingskor här i bloggvärlden:-) Det var ett litet sött möblemang som du har ståendes nedanför trappan. Ja visst längtar man efter solen nu men jag tycker det nya året har börjat bra med härligt solsken, vi går mot rätt håll ialla fall. Allt gott nytt till dig. Kram Paula

På andra sidan väggen sa...

God fortsättning! Vilket gulligt litet skrivbord, det blir perfekt att sitta och rita vid!
Ja, vardagen börjar närma sig. Var på jobbet i måndags och planerade för nästa termin då vi ska börja arbeta med rymden. Skönt att komma igång, men jag håller med om att det känns lite motigt först.

Ska försöka vända tillbaka dygnet, så nu är det nog bäst att släcka lampan.... Sov gott!

Kram,
Ann