måndag 20 april 2009

Nu är loppissäsongen igång!


Nåja, för mig är det nog alltid loppissäsong...men nu har alla härliga utomhusloppisar börjat dra igång och det gillar jag! I helgen hann jag både med den kända loppisen i Brunnsparken i Ronneby och en sväng till min älskade loppisbutik i regi av Röda korset. Jag fyndade flera jättefina saker, till riktiga vrakpriser. Min absoluta favorit var en knoppbräda i gammeldags stil med typiska "kantiga" knoppar. För den dyrgripen fick jag endast betala 20 riksdaler. Den ligger just nu på målarbordet och kommer därför att visas en annan gång. Men jag visar här andra små "skatter" jag hittade.


En jättesöt kopp från Rörstrand till min samling av "blommiga-fika i bersån-koppar"


Ett fint hjärta som jag föll pladask för. Det ska jag hänga på någon av mina dörrar. Problemet är bara att det redan hänger små hjärtan på nästan varje dörr i huset ;) Och så fann jag fler bestick med den franska liljan.


Slutligen en kruka med ett rosenmönster som jag älskar!

Ha det bra allihopa därute!

1 kommentar:

Hannas hus sa...

jippie! har oxå fyndat lite! ska lägga in nån dag!