söndag 3 maj 2009

Slagbord och vårträdgård


Hejsan svejsan!

Vilken underbar valborgshelg vi har haft! Jag har tillbringat min med härliga vänner i solens sken. Vi har grillat, fikat i trädgården, varit på kosläpp ( verkar vara årets hype i Blekinge) och spelat fotboll med lagmedlemmar alltifrån 2 år till 32 år. Jättehärligt! Jag och och en av mina vänner var också ute på handelsträdgårdsturné en förmiddag och jag fick då med mig hem en underbar New Dawn-ros. Jag planerar att sätta ett vackert rostorn runt den, som den kan få klättra fritt i.


Vit löjtnantshjärta är en annan favorit i trädgården...

Någon som har bra tips på vad man ska göra för att få en klematis att prunka? Den här lilla köpte jag förra våren, men den kom inte så långt som till att blomma förra året. I år ser den dock mycket piggare ut. Det enda jag vet vad det gäller skötselråd, är att de ska stå i ett soligt läge, men med skugga "på fötterna". Det fina rostiga stödet har jag köpt på Coop för bara 20 kr. Ett litet tips!


Vårt gråmålade slagbord har jag länge velat visa här på bloggen, men har inte kommit till skott... Så här kommer det äntligen lite bilder på det och andra detaljer i köket. Ni som följer bloggen vet, att vi länge funderade på vilken färg bordet skulle få. Nu blev det antikgrått och vi är väldigt nöjda! Tyvärr fick jag inte till så bra bilder, som jag hade hoppats. Digitalkameran har för många år på nacken... Tänk på att ni kan klicka på bilderna för att förstora dem!









Stora kramar från mig!

2 kommentarer:

Hannas hus sa...

tack för besöket i helgen! det var supertrevligt! fortfarande mätt efter lunch/fikat!

Hannas hus sa...

spännande! Ska ni bygga en "kant" runt ert lanne oxå? Jag kanske oxå ska våga mig på den där basilikan?