lördag 30 maj 2009

Ren och skär fredagslycka!

Hej!

Nu är jag tillbaka efter en lång bloggvila. Det har varit så mycket annat på gång i mtt liv, så bloggandet har fått stå åt sidan ett tag.

Igår upplevde jag en helt underbar fredagseftermiddag. Jag körde från jobbet, efter att satt mina betyg(DEN känslan är helt oslagbar, det vet alla ni lärare som läser!)solen sken och det var så där ljuvligt försommarvackert ute.

Gräset lyste grönt och längs dikesrenen växte hundkex, smörblommor och fantastiska lupiner. Jag körde till mitt gulliga växthus/ handelsträdgård, som ligger bara någon kilometer utanför samhället där jag bor,mitt ute bland underbara ängar och slingriga vägar.Det bästa med dem är priserna, men även at de har ett jättestort utbud av sommarblommor. Jag köpte med mig två blå riddarsporrar och en liten höstanemon. På vägen hem stannade jag och plockade lupiner. För mig kunde fredagseftermiddagen inte varit mer fulländad...







Kram

5 kommentarer:

Hannas hus sa...

härlig känsla! är lite avis, har några dar kvar till mina är satta! men om två veckor ÄR det sommarlov!!!! har fyndat en massa fint på loppis igår, ska lägga in på bloggen! M står vid grillen och jag ska snart hugga in på en salt och god kycklingfilé på altanen. ha en fortsatt solig och fin söndag! vi ses snart!!!

På andra sidan väggen sa...

Åh, jag förstår precis vad du menar! Jag hade sista utvecklingssamtalet i fredags och efteråt åkte jag hem och satte mig i solen och bara NJÖT av känslan av att äntligen vara färdig! Visst är det härligt, nu kan man njuta av alla andra bitarna i livet också när terminen äntligen närmar sig sitt slut :)

Önskar dig en härlig söndsagskväll!
Kram,
Ann

C De-sign sa...

Jag förstår dig.....jag är inte riktigt klar än, två samtal kvar.... och två veckor fulla av att ALLT ska hända....... men vi får ju sommarlov till slut!!!! Ha en skön vecka! Kramar fr C

Designe sa...

Åh va härligt det låter! Så fint med lupiner! LÄngtar efter att plocka såna i regnbågens färger! Kul att du är med och tävlar hos mig! Lycka till och ha en trevlig helg! Kram :)

Sjöboden sa...

Härligt!!

Kram Caroline