söndag 13 december 2009

Jul i vårt kök

Hejsan!

Visar idag lite bilder på hur det såg ut i mitt kök en rofylld morgon i veckan som gått.



Den lilla bilen mitt på golvet gjordes av en händig och klurig konstruktör och numera nybliven farfar, för ungefär trettio år sedan. Om några månader lämnar pappa L över den till lilla Greta, så att hon på egen hand kan ta sig fram i huset med en hejdundrande fart! Jag tycker att den är så underbart fin!


Det roliga i historien är att farfar T fick se en sådan här "lära sig-gå-bil" hos några vänner,en köpt variant,och gick sedan hem och ur minnet, byggde en egen till sin son. Lägg märke till motormännens märke bak på den!



Årets adventsljusstake har jag fått inspiration till hos andra underbara bloggare! Kul idé tycker jag! Så enkelt, men så fint!



En fin lucia och tredje advent önskar jag er alla, även om det på min bild bara lyser två ljus:)!

5 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Gud vilken underbar bil! Och ljusstaken blev jättefin!

kram

Hannas hus sa...

fint o mysigt ni har det och stolen är bara för underbar (Alfred gillade ju den:)!

Lärarbostaden i grönskan sa...

Jag tänker ofta på Alfred och bilen/stolen:) Han var så söt! Ser fram emot att se Greta och er lilla fara fram i den:) Mysigt och juligt ser det ut hemma hos er också! Så fin lilla Rasmus var! Känner igen mycket av miner och så från en liten dam här hemma:)

Kram

Hem och Lycka sa...

Vi förlorade barnet genom ett besvärligt missfall i 11:e veckan så det har varit en tung period. Men livet får gå vidare ändå hur tufft det än är.

kram Mia

Linda sa...

Vilken söt bil! Den blir säkert en favorit hos Greta så småningom.

När jag ser bilder på ert fina kök minns jag vårt lilla besök hos er i somras - så trevligt! Hoppas ni får det fortsatt julmysigt!

Kram/Linda