onsdag 10 februari 2010

Rosbestrött och små avslöjanden


Hejsan!

Som det det har framgått av tidigare inlägg längtar jag just väldigt mycket efter varmare dagar. Vad kan då passa bättre än lite rosor inomhus? Just nu lyser de upp både här och där i huset. Kökshanduken från Greengate är en stor favorit. Vackert rosbeströdd är den.

Jag måste också visa den här fina rosenmönstrade brickan som jag fått av en kär vän. Hennes mamma har gjort den med decorpageteknik. Den är så fantastiskt söt tycker jag. Den blir perfekt till att bära ut saften och kakorna på en varm sommardag:)




Rosa rosor tillsammans med rosa tulpaner och blåbärsris är en annan favorit.



Rosorna prydde matsalsbordet för några dagar sedan. De är nu utbytta mot vaxblommor.



Jag har faktiskt aldrig köpt vaxblommor tidigare, men nu är jag helt såld på dem! De verkar för det första vara otroligt hållbara och så dofter de så fantastiskt. Lite aromatiskt sådär. Mina tankar går till en solig och het dag i Medelhavsområdet...




För några veckor sedan fick jag en nominering av Karin, med bloggen Mina rum Titta absolut in till henne! Hon skriver på ett väldigt trevligt och personligt sätt om sitt hus och sin trädgård och andra små trevligheter i vardagen.






Här kommer nu sju små "hemligheter" om mig

1. Jag älskar att flytta om saker hemma och kan hålla på länge när jag är igång. Jag flyttar en sak, backar för att se den på håll, flyttar den igen.Min sambo bara skakar på huvudet...

2. När jag var liten hade jag en lite speciell idol, Lasse Brandeby, och då speciellt i rollen som Kurt Olsson. Jag skrev till och med ett beundrarbrev till honom där jag frågade om han hade koskräck, ha, ha!Och ja- jag fick faktiskt svar tillbaka:)

3. Lars Winnerbäck är sedan tio år min stora idol och husgud. Jag har sett honom minst en gång per år sedan dess.

4. Jag och en vän delar en dröm om att öppna en barnbokhandel, likande Meg Ryans i You´ve got mail. Behöver jag nämna att den är en av mina absoluta favoritfilmer...

5. Att skriva en egen barnbok är nog faktiskt en ännu större dröm, som jag absolut ska se till blir förverkligad. Någon gång...

6. Att springa är en av mina passion i livet. Ser fram emot att kunna snöra på mig skorna igen i vår, efter ett långt uppehåll under graviditet och tiden efter mitt kejsarsnitt.

7. Jag tycker att mitt liv berikas mycket av att läsa härliga bloggar :)



Jag skickar vidare nomineringen till sju av mina favoriter i bloggvärlden:


Hannas hus Min kära vän som bloggar om sitt fina hus i retrostil, om scrapbooking och om sin familj

Silverkant En annan kär vän som bloggar om inredning, men även om allt annat som sätter silverkant på vardagen. Hon har en sann fingertoppskänsla för allt det här.

Vita ranunkler Maries helt LJUVLIGA blogg, som inspirerade mig att själv börja blogga

Designe Ännu en underbar blogg som var bland de första jag läste och som sedan dess är en stor favorit.

Lisas torp Bara älskar att se somriga bilder från Lisas mysiga torp! Och så är hon lärare...

Down down the rabbithole Ingen inredningsblogg, men en av mina favoriter ändå! Ännu kär vän till mig som på ett mycket underhållande och träffsäkert sätt beskriver hur det är att undervisa på en högskola.

Tidsmästarinnan Helt underbart roliga Susanne, som med glimten i ögat och en stor portion med humor bloggar om det mesta, men så klart mest om inredning!

Instruktionerna till awarden:

•Kopiera awarden i din blogg.
•Länka till den du fick awarden av.
•Berätta 7 intressanta saker om dig själv.
•Skicka till 7 andra bloggare.
•Länka till deras bloggar.
•Kommentera i deras bloggar, så de vet att de fått awarden.


Ha det fint! Kram!

10 kommentarer:

Designe sa...

Hej! Så mycket fina blomster och fint tyg! Brickan var jättefin oxå! Sånt piggar upp precis som solen som skiner idag, härligt! TAck snälla för awarden! Ska ta tag i den i helgen och göra inlägg om det! Ha en härlig helg! Kram :)

Lisas torp sa...

Grattis till nomineringen och tack för dina fina ord om min blogg och för att du valt mej!

Underbara tulpaner du visar - ger riktiga vårkänningar!

Kul att du tyckte om bilden från mej!

Ha en fin helg!
Kram
Lisa

Karin - Mina Rum sa...

Tack för dina fina ord om min blogg och roligt att se ett inlägg från dig igen. Ser härligt somrigt ut med de där rosorna. Rosa är ju en av mina favoritfärger så, me like.
Den där barnboksaffären vill jag också arbeta i när du öppnat den. Jag älskar Megs butik i filmen, speciellt hur hon inreder och pyntar efter årtid. Den där klockan hon tar ner när affärens stängts är så söt också. En sån skulle man verkligen behöva i sin butik.
Och Winnerbäck, ja vad ska man säga. Han är kungen i musik-Sverige.
Ha en fortsatt finfin helg! Kram

White Season sa...

Tack snälla rara för dina fina ord... det värmer verkligen ska du veta och gör mig jätte glad!

Många kramar och en jätte mysig alla hjärtans dag till dig och din familj, Malin

Marie sa...

Hej Amanda!

Vilka härliga bilder, så fint med alla blommorna!

Tack snälla du för utmärkelsen och dina fina ord, jag blir jätteglad! Jag har dock redan gjort denna utmaning en gång förut så jag hoppar nog över den här gången.

Ha en fortsatt mysig Alla Hjärtans Dag! Kram Marie

Ps. Jag skulle bra gärna också vilja jobba i den bokhandeln!!!

Malin - I min trädgård sa...

hejsan! Vad glad jag blir av dina kommentarer. men ha inte för höga förhoppningar vad gäller dotterns rum... för det är mini och under uppbyggnad :-).

mmm rosor! en klar favorit. verkligen uppiggande!

ha en bra dag!

kram m

Mejrams! sa...

Roligt att få veta litet extra om dig. Vilken underbar bukett du har på bordet, helt bedårande. Kram Merja

Linda sa...

Tack för nomineringen, vännen! Kul att läsa lite hemlisar om dig. Det där med Kurt Olsson hade jag ingen aning om :-)

Ska försöka hitta lite tid att skriva om det i min blogg (har jag några hemlisar att avslöja?) och nominera andra fina bloggar.

Finfint med alla rosor hemma hos er!

Vi borde höras mer "på riktigt" någon gång och prata om livet.

Kram/Linda

Sara Mårtensson sa...

Hejsan!

Grattis till er lilla G och tack för att du delar med dig!
Vilken otrolig tur att du kände på dig att du skulle åka in den kvällen G föddes.. Blir alldeles tårögd när jag läser..
Så skönt att hon mår bra nu :-)
Det är ju en väldans tur att läkarvetenskapen finns och att man kan få hjälp.. annars skulle jag/vi nog aldrig ha fått uppleva lyckan av att bli gravid. Jag är så tacksam! Har ni också gjort IVF?
Roligt att läsa lite "hemligheter" om dig!
Stor kram! / Sara

Mycket annat & lite betong sa...

Vilka vackra blombuketter!

Hälsningar Agneta