onsdag 27 januari 2010

Blåa toner och patina



Hej!

Snön fortsäter att falla och det är riktigt vargavinter utanför dörren, men inne i vårt hus spirar våren redan. Den här söta kylskåpsmagnenten föll jag handlöst för när jag såg den. Älskar dess "gamla" utseende och att den går lite i turkost, som känns väldigt vårigt.Den får mig också att tänka på maj och en äng med gullvivor i blom...(drömmer mig bort).

I köksfönstret har den sista vita amaryllisen bytts ut mot en myrten. Väldigt DYR växt, men ack så fin! Nu gäller det att vårda den ömt bara. Tar gärna emot tips som ökar mina canser att lyckas med den!


Min kökshylla har ni sett många gånger förr. Så här ser det ut på den just nu.


Olika nyanser av blått är färgkoden för köket och en färg som andas mycket vår.







Saker med snygg patina får alltid mitt hjärta att slå volter av lycka! Vågen och decilitermåttet är två ljuvliga saker som alltid står på min kökshylla, oavsett årstid.


Och här har ni mitt senaste loppisfynd med stort L! En underbar mandelkvarn i helt rätt nyans för mitt kök!


Återkommer inom en snar framtid med en nominering jag fått:) och så ska jag bjuda på fler bilder från lilla G:s hörn av sovrummet!

Ha det bra!

6 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Sköna saker du har i ditt kök!
Kram Anna

gamla skolan sa...

Verkligen fina saker du har hittat till köket ! Kramar susanne / den gamla skolan

Designe sa...

Superfin kylskåpsmagnet, tänk en sån som skolplansch!:) Fina saker i övrigt oxå! Ha en fin vecka! Kram :)

Karin - Mina Rum sa...

Vad mysigt du har i ditt kök. Härligt att kunna ha en finhylla sådär. Det hoppas jag kunna få plats med när mitt kök blir ombyggt.
Kram!

Linda sa...

Blått är en finfin färg, och speciellt nu när det snart (allt är relativt) är vår så blir jag också sugen på ljusa färger.

Jo, jag läser historia inom Lärarlyftet, samma kurs som jag läste förra hösten. Jag har ju ingen historia i min utbildning så det känns väldigt bra. Och det är kul, givande och skönt att få vara hemma lite själv och dona :-)

Folke skolas in på dagis nu och det går väldigt bra. Visst gråter han lite när vi går, men han slutar snart när fröknarna lockar med klossar och annat skoj!

Stor kram till dig och de dina! / Linda

Anonym sa...

Härlig blogg! :) kram från en "kollega" ;)