fredag 23 juli 2010

En liten skål fylld med sommar


En sommarbukett från trädgården


Hej!

Nu är jag tillbaka hemma i Blekinge och i bloggvärlden, efter den årliga sommarresan till Hälsingland. I vanlig ordning har det blivit härliga grillkvällar vid Ljusnans vackra strand med L:s släktingar och som vanligt har vi också besökt en hel del loppisar. I år var det ju annars första året som lilla G fick se Norrland och komma i kontakt med sina hälsingska rötter, hi, hi. Farfar hade ordnat något som mer eller mindre kunde kallas en Eriksgata hemma i byn där han bor och lilla stumpan gjorde stooor succe:)

Jag ska visa mina härliga hälsingska loppisfynd en annan dag. Idag visar jag istället en liten skål som jag fyndade tidigare i sommar för sisådär en tia. Tycker så mycket om rosdekoren och att den är i emalj, vilket kanske dock är lite svårt att se på bilderna.



Skålen är perfekt att plocka bär i. Och med tanke på att det växer vilda hallon lite varstans i vår trädgård och att även krusbär och röda vinbär är mogna används min lilla skål just nu flitigt.


Kram från mig!


5 kommentarer:

Karin - Mina Rum sa...

Vilken söt liten skål! Jag vet inte om jag sett en emaljerad skål med dekoration förut. En perfekt liten sommarskål är det ju i alla fall.
Kram!

Jennyshemochharmoni sa...

Verkligen sött fynd! Härligt att åka på resa och hälsa på sina rötter. Sånt mår man verkligen bra av. Tack kära vän för din kommentar hos mig! Blev så otroligt glad ska du veta!! Bamsekramen till dig!!

Fröken Piff sa...

Hej där!

Det låter som ni haft det riktigt fint:) Skålen ser helt underbar ut!

Klart du får lägga till mig, jag blir ju bara jätteglad då:) Och ja, den vita lavendeln måste ju vara rätt ovanlig, jag har aldrig sett den innan. Ganska bra pris med 20 kr st då också:)

Ha det fint! Kram Charlotte

Mejrams! sa...

Fin skål du hittat, trodde först den var i porslin, fint med emalj. Tack Amanda för dina gulliga ord om mitt boende./Kram Merja

Nilla Q sa...

Hej!

Hittade hit via en annan blogg, roligt att titta in på ett nytt ställe:)

Vad söt din skål är, kul att kunna fynda så fina saker!

kram Pernilla