onsdag 3 september 2008

En trädgård som gläder både människor och kor...


Hej på er alla mitt i veckan!

Eftersom solen har vänt sitt ansikte mot oss i ytterligare några dagar, har jag passat på att riktigt njuta i trädgården! Jag visar idag några bilder på vad man just nu kan se i vår lilla oas. Tyvärr har jag ännu inte lärt mig att göra vackra bildcollage, som många av er andra bloggare har visat är ett underbart vackert sätt att presentera bilder på. Men det ska jag se till att lära mig framöver! Nu får ni hålla tillgodo med bilderna på vanligt vis.





Våra äppelträd är nu fulla av frukt och vi plockar och plockar på kvällarna. Lite jobbigt, men ändå avkopplande. Trädet på bilden är min favoritplats i trädgården. Där har jag min lilla bänk där jag sitter och njuter av kvällssolen. Det här trädet är dock bara en prydnadsapel, men äpplena är otroligt dekorativa.




Några andra som njuter av äpplena på det trädet är kossorna, som går och betar bredvid grannens tomt. Vi samlar tillsammans med honom med jämna mellanrum ihop fallfrukt i en skottkärra och matar dem. De blir så glada! Jag är så otroligt lycklig över att vi bor så lantligt, med kossor inpå knuten, fast vi egentligen bor rätt nära en stad. Vår granne är dessutom underbar. Jag brukar säga att han är en manlig version av tant Berg i Lotta på Bråkmakagatan.



Min kaprifol är väldigt vacker just nu med sina röda bär och än blommar det i mitt trädgårdsland.



Min stora stolthet och trädgårdens drottningar är just nu mina gladioler. Jag satte lökar i våras, som jag inte visste om det skulle bli något av, men det blev det minst sagt! De är så pampiga och så fina att ta in och sätta i en hög vas.





Stor kram till er alla!

3 kommentarer:

In my house sa...

Tack SNÄLLA för din kommentar,,,, blev jätteglad!!!! =)

- Jag älskar Krasse,,, dom blir man aldrig besviken på =)
Idag skiner solen, för fullt *skönt*

Ha de gott vännen!!! Kram j

På andra sidan väggen sa...

Du behövde inte göra något bildcollage med dina fotografier, de var ju så fina i sig själva!
Du verkar bo perfekt, på landet men ändå nära stan :)

Hoppas att du får en fortsatt skön helg!

Kram,
Ann

Anonym sa...

Vilka härliga bilder! Och vad avkopplande att gå och plocka frukt på kvällarna : )

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Maria