lördag 3 januari 2009

En underbar dag i solen

Igår var jag och L ute på en härlig promenad i vintersolen. Visar er idag lite bilder från den promenaden och vår underbart vackra stad, Karlskrona. Den sista bilden med "Stina Dabrowski-hoppet" blev jag inspirerad till att ta, efter att ha sett en likadan på en annan blogg, som jag tycker mycket om.









<



På de här bilderna ser det nästan vårigt ut, men idag snöar det ÄNTLIGEN här nere hos oss! Jag önskar nu att det forsätter vara kallt, så vi får njuta mycket av snön. Jag hoppas att ni alla får en bra start på det nya året! Jag och de underbara människor jag firade nyår med kommer iallafall få ett bra 2009! Vi har nämligen blivit tilldelade mer kärlek, styrka, den pusselbit som fattas i livet m.m. Det var min goa vän G som hade ordnat en alldeles särskild dessert till nyår. Vi fick tre olika efterätter, chokladmousse, citronfromage och ljuvlig pannacotta. Men-utöver dessa tre läckerheter, ingick också en figur gjord av kladdkaka. Hon hade stansat ut dem med pepparkaksmått och alla figurerna symboliserade något man kan behöva mer av i sitt liv, t.ex. kärlek, tur eller styrka. Jättehärlig idé tycker jag!




Kramar fån A

5 kommentarer:

Hannas hus sa...

Härligt det där skutt-kortet, du ser ut som du flyger...jag ser att det spelades rappa-kalja på nyår oxå!?! Gott nytt år!

Sjöboden sa...

Ja visst är det härligt med soliga dagar. Väntar dock forfarande på snö...
Vilken dessert!!

Kram C

In my house sa...

Härliga bilder,,, visst hoppas vi på ett bra år 2009,,, på alla olika sätt!!!! jag är sån som tycker att de ä lite sorgligt med nyår,,,, känns som att livet går går så fort och nära och kära blir äldre och äldre!!!! Näää, jag tycker att 2009 ska gå saktare!!!! =)

Kraaam josse och god fortsättning!

Britt sa...

fin ide´ med efterrätten.
Här har vi också fått snö om så bara en centimeter, men det blir vitt och fint.

Kram Brit

Fröken Fräken sa...

Vi kan byta, jag hämtar hit våren och så kommer du och tar all snö och nitton minusgrader! Låter som en toppenidé tycker jag! ;-)