lördag 14 februari 2009

Utmaning och vintervyer

Hejsan!

Förra gången pratade jag om att kärleken finns överallt. Idag på Alla hjärtans dag hoppas jag att ni alla får lite LOVE på ett eller annat sätt. Min sambo är på besök i skogarnas och sjöarnas magiska land ( ni vet, Hälsingland!)så jag får väl fira mig själv lite. Jag började bra redan igår med att köpa underbara pärlhyacinter, krokusar och en fin, vit viva till mig själv. Idag tänkte jag också baka foccacia och vara snäll mot min kropp genom att ta en härlig vinterpromenad. Jag har fått en utmaning från en av mina favoritbloggar, Little oaktree. Så här får ni nu se den sjätte bilden i den sjätte mappen. Den visar hur ett av fönstren på verandan såg ut i höstas. Älskar de handdsmidda spikarna. Dem fick vi på köpet när vi köpte huset!





Så här ser det just nu ut på samma ställe Jag myser i raggsockor, tittar ut på den vackra vintern och är så glad för att jag har sportlov veckan som kommer! På bilden kan ni även se min ljuvliga novemberkaktus som precis har inlett vinterns andra blomning.


Jag njöt verkligen av vintervyn jag såg från mitt fönster i eftermiddags. Jag älskar trädgården under alla årstider.



Mycket kärlek från mig till er! Stor kram!












6 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Tack för hälsningen! Härliga snöbilder du visar! Det SKA vara snö i februari. Gissa om det var svårt för mig och maken - två norrlänningar - att acceptera skånevintern under de 6 år vi bodde i Malmö? Men då njöt vi desto mer av vårarna och somrarna!

Ha det gott! Kram!

MiaMaria sa...

Hej Amanda!

Tack för titten...

Det ser ut att vara en alldeles utmärkt ställe att sitta och mysa....

Ha´en bra söndag!
MiaMaria

Gårdsromantik sa...

Så mycket snö ni har!
Så mysigt du har det där!

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Jag vet inte så noga om Känguru - jag valde vildsvin - och det var supergott!!!

Kram Maud

Sjöboden sa...

Kram till dig mä :)

sockergryn och hemlikheter sa...

Hej!

Så kul att du skrev några trevliga rader hos mig så att jag hittade hit! Vilken mysig blogg du har, jag återkommer garanterat!
Och du är så välkommen tillbaka till mig i Hälsingland! :-)

Ha det gott!
Helena