lördag 7 februari 2009

Fira kärleken!



Igår var det 10 år sedan jag och min L träffades. Det ville vi fira med en riktigt mysig kväll. Kvällen började väldigt bra med att min älskling kom hem med mousserande vin, choklad och ett jättefint litet sjömärke. Det kommer passa så fint på vår inglasade veranda. Pannacottan stod jag för.








Min uppmaning till er alla blir idag, att slå ett extra slag för kärleken och att se dig omkring, så hittar du den överallt! Citerar en av min favortitfilmer. "You can see that love acctually...is!"

Puss och kram!

11 kommentarer:

På andra sidan väggen sa...

Grattis till de 10 åren! Hoppas att ni fortsätter att fira hela helgen! :)

Vad fint du fått i din lilla hörna, där förstår jag att du gärna sitter och myset!

Kram,
Ann

Annika Christensen sa...

Grattis till det!
Det är ju så att det ända som ökar när man slösar på det är kärlek!!!
Ha det gott
Annika

Annika Christensen sa...

Det var kul att du tittat in till mig och välkommen tillbaka.
Drömjobb kan man nog säga att det är.
Jag är förskollärare men drabbades av meniars(hur det nu stavas) och kunde inte gå tillbaka till mitt jobb. Så jag är självlärd inom foto.
Ha det gott
annika
som hellre sitter vad datorn än TV:n

Lilla Eken sa...

Grattis på jubileumsdagen!

Eftersom jag kom in och läste först nu har jag inte kunnat leta kärlek aktivt idag, men jag lovar att hålla ögon och sinne extra öppna i morgon istället. :-)
Hej från mig

Tulipa sa...

Vad lyxigt!
Kärleken ska man ju inte glömma bort att vårda....snart Alla Hjärtans...

Kram Mariette

Tack för din jättefina kommentar.Det är något med ljuset nu som gör att bilderna dras in i en viss sinnestämning.

Lilla Eken sa...

Jag har en utmaning åt dig inne hos mig om du har tid och lust. :-)

Designe sa...

Det ser gott ut både m pannacotta och annat! Vilken fin gammal stol på översta bilden! Grattis till de 10 åren! Hoppas ni får lite sportlovssnö då! Kram :)

På andra sidan väggen sa...

Tre dagar kvar till sportlovet! Vi får vänta en vecka till, men den som väntar på nåt gott.... ;) Ska du göra något kul på lovet, eller bara ta det lugnt och koppla av? Jag har inget inplanerat än, ska försöka att ta det riktigt lugnt. Det blir så lätt fullbokat och så försvinner lovet och man är lika trött som man var innan. Så jag önskar dig alltså ett riktigt lugnt, skönt lov med njutningar av alla de slag!

Kram,
Ann

Lily of the valley sa...

Hej Amanda!
Grattis till 10 år :D
Kärleken är det bästa som finns och som man kan uppleva :D

Jag har ingen aning om hur gamla besticken kan vara?
Ha det gott
Kram Lily

Trollmor sa...

Grattis till kärleken!
Vilken mysig blogg du har.
Jag har tassat runt en stund nu och kikat :-)
Tack för din gissning hos mig.
Önskar dig en mysig helg!

Linda sa...

Hej vännen! Jag blir helt varm av att bli omnämnd på din blogg :-). Ett stort grattis till er tioårsdag! Tänk att det var så längesen vi stod där på dansgolvet på V-dala och L dök upp... Hoppas ni hade en mysig kväll (en god kväll såg det ju ut att vara i alla fall).

Va roligt att du var Marie Antoinette! Jag ska börja med franska revolutionen efter sportlovet (då jag börjar jobba 50%) men jag har ingen sån där maffig klänning. Hade du sånt där galet stort hår också?

Sköt om er! Vi håller fortfarande tummarna. Kram / Linda