måndag 16 februari 2009

Vinter ute, vår inne och sol i sinne!



Hej på er!
Nu har vi äntligen fått lite vinter här nere i Blekinge och vad kan väl passa bättre, när alla vi skolans värld har sportlov! Här får ni njuta av lite vackra vinterbilder som jag tog igår på en underbar promenad i solskenet.







Jag har nu sportlov som sagt, och det känns helt underbart skönt. Bara att kunna njuta av sitt hus och trädgård i dagsljus känns otroligt lyxigt! Sambon är också tillbaka från sina äventyr i norr och det känns som om balansen är återställd här hemma. Lite halv känner man sig allt utan sin käresta, även om det ibland är himla skönt att få vara lite ensam också. Nu på lovet ska jag träffa många kära vänner, mysa hemma och njuta av snön. Inne är det dock vår! Perekt kombination tycker jag, snö i trädgården och vårblommor inomhus.










St Paulia tyckte jag tidigare var en riktigt tråkigt "tantblomma", men så insåg jag att både blommor och blad är ganska lika blåsippans och då blev den väldigt mycket mer spännande. Vem vill inte ha en liten blåsippa i fönstret, när längtan efter våren är stor?

Stor kram Amanda





7 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Det är roligt hur olika man kan se på snö. Hos dig är det kul och efterlängtat, här håller jag på att förtvina över all snö som aldrig tycks försvinna..! Plus att det är inte så roligt att promenera hemåt i -20 grader...

Färjtorp sa...

Så härligt med sportlov! Och vilka fina vinterbilder du tagit.
Här hos oss är det otroligt mycket vinter!!! Just nu har vi -25 grader kallt dessutom, det är ALLDELES för kallt för min smak.

Ha det så skönt fortsättningsvis.
Kram Johanna

Millas hem sa...

Tack för titten!
Havsbilderna är så härliga!

Ha en fin helg!
Camilla

In my house sa...

Hej hopp..... japp, visst har vi snö ;) men påväg väck nu juh! fast på lördag natt, ska de komma jätte mycket nu igen!!!!! Jaja,,, jag som va så sugen på Vår och sol nu!!!! man behöver lite strålar,,, för sinnets skull....


Ha de gottit kram josse

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ja visst är det ljuvligt med sportlov. St Paulia kan kännas tantig, men det finns så himla många läckra sorter som är allt annat än tantiga. :o)
Ha en fortsatt härlig helg,
Lydia

Hannas hus sa...

så fina vinterbilder. nättraby är så vackert!

♥ mamman i huset ♥ sa...

Tusen tack för de söta orden i min blogg!

Vilken härlig vinter ni tycks ha fått. Njut! Snart blommar det...

Nu ska jag äta en tårtbit och sätta mig framför tv:n. 5-åringen somnar nästan stående - så trött är hon!

Får man vara nyfiken och fråga vilken sorts lärare du är? Kram!