måndag 7 juni 2010

Nationaldagsfika



Hej mina kära!


Skrev sist att jag skulle försöka blogga snart igen, och i mitt fall får väl en vecka senare nästan räknas som "snart";). Igår blev det trädgårdsfika med lite blågult nationaldagstema. Om ni tittar noga ser ni min lillstumpa skymta på filten på marken:)

Blommorna plockade jag strosandes längs en landsväg. Helt underbar känsla det där, att gå i den vackra försommarnaturen, plocka blommor och drömma om den kommande sommaren.






Kladdkakan är en köpt variant, men dekoren i form av strössel och pensé har jag gjort. I ärlighetens namn, tycker jag att det är roligare att dekorera bakverk än att gör själva grovjobbet. Fatet är ett Uppsala/Ekeby fat. Förutom att jag tycker att det är väldigt fint, betyder det också lite extra för mig. Jag har nämligen pluggat i just Uppsala och bodde då i det stora studentområdet som ligger bara ett stenkast från det gamla bruket.

Ha en bra vecka allihopa! För min del blir det en ganska hektisk ( men rolig) sådan med bl.a. mammaträff,studentuppvaktning, utflykt och jobbintervju.

Stor kram

4 kommentarer:

Karin - Mina Rum sa...

Finns det något bättre än att plocka ängsblommor längs en varm sommarväg?! Jag tror inte det.
Ha en riktigt kul vecka och lycka till på intervjun.
Kram!

Mia sa...

Vilket mysigt ställe att sitta och fika på, det är så härligt att känna gräset mellan tårna. Buketten med ängs blommor gör att det känns ännu mer somrigt.
Önskar dig en härlig dag
Kram Mia

Hannas hus sa...

Vad härligt detta ser ut! Ja nu skulle det vara härligt med lite högsommarvärme igen efter regning vecka...hoppas det kommer tillbaka! Hoppas Greta gillar gungan! KRAM

Linda sa...

Va mysigt ni ser ut att ha det i trädgården! Låter spännande med jobbintervju. Jag har klarat av en lång sådan för några veckor sen, och jag fick jobbet! Hoppas det gick bra för dig och att du fick jobbet (om du ville ha det).

Har du sett mitt mail angående ev. sommarbesök?

Ha det så gott vännen! Kram/Linda