lördag 31 januari 2009

Blommor och blader

Hej på er!

Vill återigen skriva att jag blir så glad när jag märker att folk vill läsa vad jag skriver och titta på det jag visar i den här bloggen.

Särskilt glad är jag över att många av de underbara vänner som jag tyvärr inte träffar så ofta nuförtiden, läser min blogg. En extra kram ger jag därför till Linda, Sophie, Helene, Hanna och Malin H. Min underbara vän och doktorandbloggerska får också en stor kram, liksom min "gamla", goa, underbara vän P, som jag vet också läser till och från samt alla i min familj som kikar in titt som tätt. Puss på er! Till dem av er som har bloggar säger jag: Jag läser dem alltid! Är så nyfiken på vad som händer i era liv.

Nu har jag varit personlig så det räcker för idag! Här kommer nu lite mer "opersonligt inredningsbloggande".;) Jag vill, som ni säkert förstått, inte ha en allför personlig blogg, utan vill att vårt hus och vad vi gör med det ska stå i fokus. Och så vill jag inte att de av er som inte känner mig personligen ska tappa intresset. Era kommentarer gör mig också väldigt glad!


Mitt senaste lilla projekt är allrummet på övervåningen. Jag har fått in lite blomstertema där. Det som har fått sätta tonen är en ljuvlig rostavla som jag köpte billigt på loppis i somras.




Min stora dröm är att hitta en fin skolplansch, men tills jag har gjort det, nöjer jag mig gott och väl med mina små blomstertavlor. De två andra tavlorna är bilder i "skolplanschanda" som jag hittat på nätet. De här typen av äldre bilder på växter är så otroligt vackra!



Tyckte att det var fint att låta blommorna på bilderna komma igen i den övriga inredningen. Saffranskrokusen får t.ex. sällskap av en riktig krokus...



Och så en en liten ros på kudden också...




Det är tyvärr länge tills liljekonvaljen blommar, men hos mig finns den redan. Här...



Och även här i mitt fönster.





I den här fåtöljen i samma rum, sitter jag gärna och läser. Naturtemat återkommer även på tyget på väggen.



Den virkade spetsfilten gjorde min mormors farmor till sin lilla son, mormors pappa, när han var liten. Han hade den över sig i barnvagnen. Väldigt söt historia, som gör att jag är så glad att den nu finns hemma hos mig.

En annan favorit i rummet...



Tycker mycket om mitt nya lilla hörn! Det enda jag skulle vilja ha där mer nu, är en liten bild på Linné. Hade passat bra in i temat tycker jag!



Här kan ni även skymta lite av mannens " lekrum" eller "Musikrummet" som är namnet det går under hemma hos oss. Det visar jag er en annan gång!

Kram/ A

9 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Skolplancher är så söta!
Kram Anna

P sa...

Hej vännen! Är inne och ser mig runt lite på din trevliga blogg. Tack för den fina kommentaren! Vi kommer förbi nån gång och kollar in slagbordet, det ser jättefint ut! Håll tummarna för oss imorgon så blir vi nästan grannar. Det hade varit så roligt! Kram P

Alice sa...

http://www.folkbladet.nu/?cat=89
http://metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.5147525
http://onekligen.blogspot.com/
http://www.wordle.net/

Lisas torp sa...

Vilka ljuvliga växtbilder!!! Helt underbara!

Hoppas att du fick en riktigt skön söndag!
Kram
Lisa

Designe sa...

Vilka underbara blomsterbilder!
Jo, min kamera är en Nikon Coolpix L5 och är sen 2006. Den är bra men skulle gärna vilja ha en systemkamera med olika objektiv för olika typer av foton så man kan fota lite bättre! :)
Ha en bra dag! Kram

Marie sa...

Underbara blombilder, ser härligt vårlikt ut!

Kram Marie

Ps. Tack för din söta kommentar!

Lily of the valley sa...

Tack för besöket inne hos mig! Kul att du lämnade spår efter dig så jag hittade hit! Alltid lika roligt att träffa likasinnade :D
Härliga tavlor du hittat!
Kram lily

timelesshome annika sa...

Mysigt att vara personlig fortsätt med det.
Trevlig helg Annika

Fröken Fräken sa...

Mycket fina blommor! Jag är lycklig ägare till en fin gammal skolplansch med blommor och jag har just börjat fundera på om jag inte sla sätta upp den i köket. Så att man får lite sommarkänsla i väntan på vår!