torsdag 11 mars 2010

Anemoner



Hej igen!

Nej, nu blommar det säger ni! Två så täta inlägg härifrån! Och fatum är att det är just det det har gjort här hemma i veckan, i bokstavlig mening alltså;)

Till dopet gjorde jag blomsterarrangemang till alla borden som gick i färgerna cerise, vitt och ljust rosa. Anemonerna som stack upp här och var i buketterna är mina klara favoriter. Det är en lite lyxig blomma som det inte alltid är så lätt att få tag på. Så de senaste dagarna har jag verkligen njutit av dess prakt. Det gäller dock verkligen att njuta, för det är inte den mest hållbara bland snittblommor.



I hallen har pallen som jag visat så många gånger förut, fått sig lite vårig dekoration. I bakgrunden skymtar ni vår kamin, som verkligen har kommit till nytta den här kalla vintern och på min anslagstavla syns en uppmaning, som jag hoppas att den tilltalade tar på allvar!




Forsytian kommer från trädgården.Härligt med en buske som slår ut så snabbt inomhus.




Ett litet arrangemang på soffbordet pryds även det av anemoner. Brickan och de vita vaserna är, hör och häpna (ler) loppisfynd och sakerna i fattigmanssilver kommer från Blomsterlandet.




Bordet som brickan står på är ett blocketfynd, som är ett av alla de målarprojekt jag sysselsatt mig med den senaste tiden. Visar mer av det en annan dag.




Kram från mig!

5 kommentarer:

Karin - Mina Rum sa...

Vilka fina, små arrangemang du har fått till därhemma. Anemoner är en riktigt favoritblomma. Lite lyxig i all sin enkelhet.
Ha det gott. Kram!

Lilla huset på prärien sa...

gud så härligt med blommor! jag som älskar blommor över allt annat. fast jag unnar mig det alldeles för sällan. borde nog göra det...

kram jenny

fröken knopp sa...

Så ljuvligt..Finns inget finare än anemoner!! :)

Varma Kramar Elin

Fröken Piff sa...

Hej Amanda!

Jag ville bara kika in och tacka så jättemycket för din goa kommentar hos mig! Nu blev jag glad:) Tack och lov kan man ju fynda underbara och billiga saker på loppis, men ja, mycket av det lilla som blir kvar av studielånet går till inredning:)

Anemoner är underbara! Så fint!

Kram Charlotte!

Färjtorp sa...

Det blir genast extra vårigt när man tar in kvistar. Härligt!!

Kram Johanna