måndag 22 mars 2010

Våraningar



Så här försöker jag just nu skapa vårstämning i hallen just nu. Längtar efter att hoppa i gummistövlarna och kunna gå ut i trädgården och vårstäda och plantera. Och med tanke på hur gott solen skiner här idag dröjer det nog inte länge. Snön har smält bort otroligt fort här de senaste dagarna, och nu ligger den bara fläckvis.



Älskar krukor med fin patina! Snödropparna är från trädgården och påskliljan är köpt. Men jag har sett att även påskliljorna i gräsmattan utanför har börjat kika fram. Så härligt!


En krans av hängbjörk som jag snabbt "snodde ihop".



Idag tog jag och lillstumpan en promenad till handelsträdgården i närheten av där vi bor, som vi för övrigt gör minst en gång i veckan(ler). Där köpte jag ljuvliga hyacinter i en gulgrön nyans och så den här fina lila. De gula hamnade i en zinkkruka utomhus, men den här var jag bara tvungen att njuta av inomhus, även om det innebär att den håller sig fin kortare tid...



I trädgården börjar så äntligen våren göra sig gällande. Små krokusknoppar här som jag blev sååå lycklig över att se igår!





Kram från mig!

3 kommentarer:

Hannas hus sa...

Fina stövlar som kommer till användning nu i leran. Här har det regnat hela dagen. Bra, för det smälter! Kram

Fröken Fräken sa...

Ni verkar ha mycket mer vår än vad vi har här. Fast det kan ju vara bra att ha stövlar här med om man ska trampa igenom alla snöhögar ;-D

Jag nekar inte allt gult faktiskt, jag har slagit till på en kruka påskliljor!!

MiaMaria sa...

Hejsan!

JA nu drömmer man på och önskar....

Underbara vårbilder...

Ha en skön helg!
MiaMaria