söndag 7 mars 2010

Månbord och små skatter



Liten fot, på vår lilla tjej- här bara några dagar gammal.

Hejsan!

En trött, men väldigt lycklig bloggerska sitter här och knåpar ihop ett inlägg. Tröttheten beror på att vi hade dop här i helgen, med alla förberedelser som det innebär och lyckokänslan på att jag är så lycklig över att just jag får vara mamma till min lilla dotter! Dopceromin var så vacker och lilla G fick så fin uppvaktning av alla som deltog.

Idag blir det lite bilder på ett av mina senaste målarprojekt. Penseln har gått varm här hemma de senaste veckorna och man kan säga att vårt vardagsrum har fått sig en riktigt "vit makover".






Månbordet har tidigare stått i mina morföräldrars sommarstuga,men då i en roströd nyans. Nu lyser det vackert vitt och uppe på det, över det och under det finns några av mina absoluta favoriter...



Vi fick många underbart fina doppresenter, men inte någon gunghäst och det var faktiskt bra det! En sådan hittade nämligen jag redan för några veckor sedan på loppis, till det plånboksvänliga priset av 100kr. Jag tycker själv att den är så himla fin, så i väntan på att ägarinnan är stor nog att kliva upp i sadeln, får den stå och vara vacker som en inredningsdetalj i vårt vardagsrum.



ÄNTLIGEN har jag också hittat en lampskärm till lampfoten jag förälskade mig i på en loppistur förrförra sommaren! Det blev en perfekt kombination som nu pryder sin plats. Likaså gör de underbara små videkissarna. Nu är våren på väg, om än med små steg!



Vasen är ännu ett älskat loppisfynd, rosen kommer från en keramiker på Österlen och mannen på bokomslaget kräver nog ingen närmare presentation. I det här hemmet är han husguden, nu och för all framtid!



Min finaste skatt av dem alla, ser ni dock på väggen ovanför bordet!

Jag önskar alla en fin vecka och hoppas på SOL!!!

3 kommentarer:

Hannas hus sa...

vilken fin liten tavelvägg ni gjort! gunghästen pryder sin plats! vi ses snart! KRAM!!!

Solfyllda segel sa...

Hej!
Mysigt med dop. Vilken fin gunghäst. Den tror jag att lilltösen kommer att glädja sig mycket åt i framtiden.
Vilken fin blogg du har. Hit återvänder jag gärna.
Kram Therése

Tulipa sa...

Hej!
Ja, det går bra att köpa en liten tvättmedelsskopa på "postorder"...*ler*...

Hör av dig igen om du är intresserad, ska kolla upp priset som jag inte kommer ihåg, men de är ju inte dyra de små sötnosarna!

Vad mysigt med barndop...

Trevlig torsdag! / Mariette