fredag 26 mars 2010

Blivit med Madonna



Hejsan mina kära!

Här i Blekinge har vi blivit riktigt bönhörda tror jag. Pang bom, sa det och så var våren här! I två dagar har vi haft strålande solsken och över 10 grader. Vårlökarna kikar fram överallt i rabatter och gräsmattor och fåglarna kvittrar. Idag såg jag t.om. en citronfjäril! Helt ljuvligt!

Lilla G och jag har därför spenderat mycket tid i solskenet. Hon gott sovandes i vagnen och jag i med en spade i handen, planterandes vårblommor. Gud vilket underbar tillvaro man har när man både är hemma med sitt lilla barn och solen skiner så här gott!

I morse sken solen in på glasverandan



Igår slog jag slag i saken och köpte mig själv en sak som jag har velat ha väldigt länge. Jag tänker mig att det är en tidigt påskpresent, och med tanke på dess utformning så tycker jag att den passar väldigt bra som just det! Jag har äntligen skaffat mig en madonna!



Egentligen ville jag ha en med ett barn i sin famn, men när jag fick syn på den här, blev jag smått förälskad, så den här gången fick det bli den sörjande varianten ;) Passar som sagt bra nu i påsk!



Jag tyckte även att det passade bra att köpa henne just igår, med tanke på att det då var Marie Bebådelsedag;). I morse njöt jag därför av min madonna på den soliga glasverandan, samtidigt som jag åt en våffla som blev över sedan igår.

.

En underbar helg önskar jag er!

Kram Amanda

3 kommentarer:

Karin - Mina Rum sa...

Visst är det härligt att våren kommit hit till södra Sverige?! Håller med om att det gått otroligt fort. Igår när vi hade klassråd läste vi upp protokollet från förra mötet, för två veckor sedan. Då var snöbollskastningen en het potatis. Tänk att det kan bli så stor skillnad på två veckor.
Ha en fin helg. Kram!

Lilla huset på prärien sa...

Åh våfflor... jag köpte hem lite idag jag också. Tycker det är såååå otroligt gott med lite vispad grädde och sylt. Smarrigt värre!!

Ha en skön söndag!

Kram Jenny

Hannas hus sa...

vad fin! passar på glasverandan! här smälter det men vi har tyvärr inte haft solsken på länge! hoppas på att påskhelgen blir solig iaf. kram