onsdag 17 mars 2010

Spets och vårblommor i köket

God kväll kära bloggläsare!


Nu har jag återigen ändrat om på mina hyllor i köket, men ombyte förnöjer ju som sagt! För tillfället har jag totalt kärat ner mig i spetsar, vilket syns väldigt tydligt just i köket.



En krokus som jag har satt i en helt avnlig glasburk, men som fått sig lite extra dekoration i form av ett spetsband. Enkelt och vackert!



Är så glad över årets första snödroppar som jag har satt i en äggkopp. När jag tog in dem var knopparna väldigt små och stjälkarna korta och rangliga, men efter bara någon dag inomhus slog de ur. Äggkopparna med gulddekor håller jag alltid utkik efter på loppisar. Jag är särskilt glad över att jag har lyckats hitta så många olika.



Mina franska liljan bestick, som jag också samlar på, har även dem hamnat i glasburkar med spets runt.



På köksbordet står ett stilleben, där en pärlhyacint och en liten scilla har fått spetsdekoration i form av tårtpapper. Pärlhyacinten som jag fått av min mamma, är konstgjord, men trots det väldigt fin. Den är mycket naturtrogen och så tycker jag att det är otroligt skönt att ha åtminstone en lökväxt som alltid ser lika fräsch ut.



Det lilla ägget köpte jag häromdagen på min lokala handelsträdgård och det får bli årets första påskdekoration.



En fin torsdag önskar jag er! För oss är det vaccination som gäller...Hoppas så att det lika bra för lilla G som det gjorde när hon fick sin första spruta!

Stor kram från mig!

2 kommentarer:

Dicksonska våningen sa...

Så söt tapet du har i köket!
Såg en svart stol i bakgrunden också som såg snygg ut!
Hoppas att det gick bra med sprutan.

Kram Annika

Söta Prickar sa...

Tack snälla för din söta kommetar hos mig, det finaste någonsin! jag blev så glad av dina ord! Nu hittar jag till din fina blog också! Har läst dina inlägg, blev så rörd av din dotters tuffa start, som barnsjuksköterska och mor själv kan jag bara tänka mig att det har varit jobbig tid för er. Härligt att allt slutade väl!
Kram på dig
Lotta