torsdag 29 januari 2009

Mer Marie!


Hej!
Jag fortsätter att leva med den kära drottningen... I helgen ska jag se den här filmen, för att se om det är något att använda i undervisningen. Det är inte den med Kirsten Dunst, men den filmen är ju annars ljuvlig! Den rekommenderar jag för er som inte har sett den. Soundtracket tycker jag är särskilt häftigt! Inga menuetter där inte, utan rock!




Tulpanbuketten har jag komponerat ihop med körsbärskvistar från trädgården och blåbärsris från skogen bakom huset. Jag älskar att man kan få en vacker och vårig bukett för en liten slant, om man bara tänker på att använda det som finns i naturen.

En fin sista dag på arbetsveckan önskar jag er! Sedan är det helg, tjoho!!

3 kommentarer:

Lilla Eken sa...

Håller med dig - tänk vad mycket vackert man kan hitta i naturen, om man bara har ett öppet sinne (och helst en liten sekatör med sig i fickan också. ,-)).

Har inte sett filmen med Kirsten Dunst än, men ska se den. Alltid roligt att se film med historiskt tema.
Ha en fin helg vad det lider! Vi hoppas på lite sol här uppe. kram.

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Härlig bukett med tulpaner och alla grönt skönt från naturen! Tack för titten på din blogg med härliga bilder.
Ha en skön helg,
Lydia

Sjöboden sa...

Plockade in lite kvistar idag!

Vilken fin klänning, måste vara kul att få ha på sig en sådan för en dag.

Kram C