torsdag 15 januari 2009

Små vårtecken inomhus

Hej hopp!

Nu börjar våren sakta smyga sig in hemma hos oss i form av lökväxter och kvistar från trädgården. Forsytian gillar jag väldigt mycket. Det är så underbart med någonting som blommar på bar kvist när ingenting annat blommar i trädgården. De här kvistarna har jag dock väck till liv ännu lite tidigare genom att ta in dem i värmen.



Ser ni syrénknopparna? Att de kan bli så stora inne förvånar och gläder mig! Jag trodde bara att jag skulle få lite gröna blad. Nu tror jag inte att jag har blommande, ljuvligt doftande lila blommor i mitt köksfönster om någon vecka, men det hade varit riktigt häftigt om det hade blivit så! Och så en liten bild från min tvättstuga. Både såpburken och glasburken är naturligtvis älskade loppisfynd...





"Sov du lilla videung..." Älskar dessa små söta videkissar... Hästen som stoltserar bredvid, är ett av mina senaste fynd från min lokala loppisaffär. Precis som storebror som poserar i köket, har den här blivit spraymålad i svart.Har nog fått lite dille på små trähästar... Ett tips till mina vänner om ni råkar springa på en sådan...


Önskar alla en skön helg! Själv ska jag ägna min åt att förkovra mig riktigt mycket i Franska Revolutionen. Mina elever ska arbeta med den i SO, bild och franska i ett par veckor framöver!

Au revoir!

4 kommentarer:

Alice sa...

Nu blev jag inspirerad av dig så jag ska också ut i trädgården och klippa några buskar i hopp om att ha lite grönska hemma.

In my house sa...

Hej hej.... Visst är man märklig,,, suget efter vissa saker ändras samtidigt som årstiderna.... Nu är man lök sugen och färska blommor som Tulpaner!!! Härligt härligt!!!
- Hmmm, få väl förklara mig lite,,, om blogg pengarna!!! Det är ju pengar som man tjänar genom reklam m,m. Som många har,,, bara det att ingen nämner de =) =) En liten slant är ju inte fel.... =) Hade ju vatt sketans bra, om man fick betalt för sin hobby annars *fniss*


Ha de gottit kraaaam josse

White Season sa...

Åå vad härligt med vår, visst är det mysigt att plocka in lite av varje från trädgården... Allt behöver inte kosta, och det är nästan det här som är det finaste också :-)
Kram Malin

Lilla huset på prärien sa...

Tusen, tusen tack för din gulliga grattishälsning! Jag blev så glad - och du var först av alla :)

Så härligt med små kvistar inomhus! Jag gick just och undrade vad jag skulle göra för att få det lite mer vårigt... det var ju ett bra tips :)

Ha det bäst! / Kram Jenny